مجموعه مستندی با روایت تاریخ كشتی ایران روی آنتن شبكه مستند رفته است

پهلوانان از «روی خاك» بلند می‌شوند

تهیه‌کننده مستند «روی خاک»؛

تاریخ کشتی ایران را ورق زدیم

مجموعه مستند «روی خاک» از جمعه این هفته راهی آنتن شبکه مستند سیما می‌شود و قرار است به بیان و تحلیل تاریخ ورزش اول ایران، یعنی کشتی بپردازد و از حضور این رشته در رقابت‌ها بگوید. فرزاد فرامرزی، تهیه‌کننده این مستند در گفت‌وگو با جام‌جم درباره آن توضیح داد.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۲۰

فرزام فرامرزی که سال‌هاست در برنامه‌های ورزشی تلویزیون فعالیت دارد. این‌ بار دست به تولید مستندی در این حوزه زده است. او درباره سوژه مجموعه مستند «روی خاک» به جام جم بیان کرد: در ۲۶ قسمت به تاریخ کشتی ایران در صد سال اخیر پرداختیم. در این مجموعه از المپیک نوین ۱۸۹۶ یونان شروع کردیم و تا پایان المپیک توکیو راجع‌به تاریخچه کشتی، چگونگی تشکیل آن، کشتی پهلوانی و...مطالبی را ارائه دادیم.

وی ادامه می‌دهد: دو سال و خرده‌ای از آغاز این پروژه می‌گذرد و در آن از حضور پیشکسوتان تا جوانان کشتی‌گیر، مربیان و...بهره بردیم. هدف این مجموعه تورق تاریخ کشتی و گفتن از این است که چه شد مردم ایران به سمت این رشته رفتند. همچنین حضور کشتی ایران در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک در این سال‌ها را بررسی می‌کنیم.

مجموعه مستند «روی خاک» به کارگردانی میلاد پرور و تهیه‌کنندگی فرزام فرامرزی تولید شده است. صدرالدین کاظمی نیز محقق، راوی و پژوهشگر این مستند است.


نوشین مجلسی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها