مشکلات هنرمندان سمنان قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا در گفت‌وگو با مدیران فرهنگی این استان

سمنان در انتظار یک روز خوب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در رشته خوشنویسی، ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت این هنر، پیگیری می‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در رشته خوشنویسی، ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت این هنر، پیگیری می‌شود
کد خبر: ۱۳۱۱۳۳۶

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه هماهنگی و پیگیری ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، افزود: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان قزوین در عرصه خوشنویسی از گذشته تا کنون، این شهر را شایسته پایتختی و محوریت خوشنویسی در کشور می دانیم و باید برای این امر همه مسئولان و متولیان دغدغه مند و پیگیر باشند.

وی اظهار داشت : استان قزوین همواره خاستگاه هنرمندان نامی در حوزه خوشنویسی بوده که نام و آوازه آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است. 

اسماعیلی افزود: فعالیت هنرمندان نام آشنا در عرصه خوشنویسی در قزوین باعث شده که قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور شناخته شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های مهم در این راستا توسعه زیرساخت های هنری در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری و سپس تلاش در جهت ثبت رسمی قزوین به عنوان شهر خوشنویسی است. 

در ادامه علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با ابراز حمایت از این اقدام، گفت: وزارت میراث فرهنگی حمایت های لازم را در این زمینه خواهد داشت بنابراین باید ظرفیت ها و پتانسیل های خوشنویسی قزوین گردآوری و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی ارائه شود.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین نتایج این اقدام برندسازی شهر است که باعث می شود هویت و اصالت شهر بیش از پیش حفظ و معرفی شود. 

خزائلی گفت: با توجه به توانمندی هنرمندان به ویژه انجمن خوشنویسان، می توان در یک پروسه زمانی مشخص اقدامات قانونی لازم را در این زمینه به سرانجام رساند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با این کار، گام مهمی در جهت معرفی بیشتر این شهر و همچنین در جهت تولید و توزیع فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی برداریم. 

در ادامه هر یک از اعضای جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند و مقرر شد این جلسات به صورت مداوم تا حصول نتیجه ادامه یابد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها