خطر حرف زدن در پاندمی کرونایی  (تصاویر)

آرایشگران، متخصصان زیبایی و بهداشت و همچنین پزشکان و دندانپزشکانی که به کرونا مبتلا هستند و از این موضوع هم خبر ندارند به راحتی ویروس را به مشتریان خود منتقل می کنند.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، تحقیقات نشان داده است که شاغلانی همچون دندانپزشکان و پزشکان که باید تماس نزدیک با بیمار خود داشته باشند حتی با حرف زدن هم ویروس کرونای خود را به دیگران منتقل می کنند.

این موضوع زمانی بیشتر ثابت شد که فیلم های دقیق نشان داد که وقتی مثلا یک دندانپزشک روی بیمار خود خم شده و حرف می زند چطور به راحتی ویروس کرونا را به طرف او می ریزد. به این ترتیب شخص ویروس را از پزشک خود می گیرد حتی اگر ماسک به دهان داشته باشد.

مطالعات قبلی نشان داده است که بیرون آمدن سریع قطرات آلوده به کرونا از دهان از طریق عطسه یا سرفه به طور چشمگیری خطر گسترش ویروس را افزایش می دهد.

اما در رابطه با خروج ویروس از دهان فردی که حرف می زند نیز تردیدهای زیادی وجود داشت.

در این رابطه محققان ژاپنی از دانشگاه آئویاما گاکوین در توکیو از دود و نور لیزر برای ردیابی نفس خارج شده استفاده کردند.

 آنها سناریوهایی را ایجاد کردند که در آن فرد به شخص دیگری خم می شود ، مانند هنگام شستن مو یا انجام معاینه دندانپزشکی. یک داوطلب پس از استنشاق دود ناشی از سیگار الکترونیکی سازگار که قطرات تقریباً یک دهم میکرومتر دارد و شبیه اندازه ذرات ویروس است به به فردی دیگر نزدیک و همانند یک دندانپزشک بر روی او خم شد و سپس نفس خود را بیرون داد.

مواد شیمیایی موجود در مخلوط دود - مخلوطی از گلیسیرین و پروپیلن گلیکول - ابری ایجاد می کنند که در صورت روشن شدن با لیزر ، نوری که پراکنده شده کاملا مشخص است.

این امکان تجسم الگوهای جریان هوا را فراهم می کند.

این کار  در یک آرایشگاه در کالج زیبایی شناسی یامانو در توکیو هم انجام شد و وضعیت های مورد مطالعه به طور خاص برای شبیه سازی در نظر گرفته شد.

این مطالعه نشان داد هوای بازدم شده از شخصی که ماسک ندارد به دلیل جاذبه به سمت پایین حرکت می کند و روی بیمار یا مشتری می افتد.

با این حال ، هنگامی که ماسک به حالت ایستاده یا نشسته مورد استفاده قرار می گیرد ابر ذرات بازدم تمایل به اتصال به بدن آن شخص دارد و به سمت بالا جریان می یابد.

اما اگر فرد ماسک پوشیده و به پشت خم شده باشد ، ابر تنفسی آلوده تمایل دارد از بدن آن فرد جدا شده و به سمت مشتری برود.

محققان همچنین دریافتند که محافظ های صورت یا همان شیلدها نمی توانند از نفوذ ذرات آلوده که در اطراف ماسک تکنسین وجود دارد جلوگیری کنند و به این ترتیب به مشتری منتقل شوند.

در زیر تصاویری لیزری از لحظه نزدیک شدن پزشک آلوده به کرونا به بیمار می بیند:

خطر حرف زدن در پاندمی کرونایی  (تصاویر)

 

خطر حرف زدن در پاندمی کرونایی  (تصاویر)

 

خطر حرف زدن در پاندمی کرونایی  (تصاویر)

 

خطر حرف زدن در پاندمی کرونایی  (تصاویر)

 

خطر حرف زدن در پاندمی کرونایی  (تصاویر)

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها