همسر شما به توجه نیاز دارد

دلایلی که همسرتان گوشی شما را چک می کند

آسیب های خانواده

آسیب هایی که به خانواده لطمه می زند

شناخت آسیب های که به خانواده لطمه میزنند توسط زن و شوهر و راه های پیشگیری از آن.
کد خبر: ۱۲۹۳۱۰۸

آسیب هایی که به خانواده لطمه می زند

به گزارش جام جم آنلاین ، عمدتا از وظایف خانم ها را می گوییم اگر این آسیب ها را دقت کنیم روی کرد بحث زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها است چرا؟چون شخصی مثل ایشان الگو است مهربان و دلسوز است.

  1. نپذیرفتن مدیریت مرد در خانواده


    آسیب اول که شاید این بحث درد و دل خیلی ها هم باشد که اگر به آن توجه نکنیم و درمان نکنیم در آینده خیلی چیزها را از دست می دهیم که برای این آسیب آیه قرآن هم داریم که قوام و استواری و مدیریت خانواده با مرد است. پیغمبر می فرمایند:که اگر مردی به صورت زنش سیلی بزند در روز قیامت فرشته عذاب 70 مرتبه به او سیلی میزند و همان پیغمبری که فرمودند : شرار الرجال شما آن مردی است که بد خلق باشد در خانه ، به همان رسول خدا الهام شد رجال القوام.

  2. آسیب ناسپاسی و تشکر نکردن از همدیگر


    این آسیب که بیشتر آسیب می زند به خانواده بحث ناسپاسی و تشکر نکردن از همدیگر است که هم بین زنان و هم بین مردان است شما نگاه کنید می بینید که رسول خدا بعداز رحلت حضرت خدیجه همچنان از ایشان تقدیر و تشکر می کرد.
    آسیب هایی که به خانواده لطمه می زند

  3. آسیب زنان و مردان تنوع طلب


    این آسیب و لطمه که بعضا خانواده ها به آن مبتلا شده اند خداوند از زنان و مردان تنوع طلب بدشان می آید این ربط به تعدد زوج ها ندارد این مربوط به آن است که در واقع تنوع های بی بند و باری است که در جامعه رواج پیدا کرده است مثلا فردی همسر دارد ولی هنوز هم چشمش دنبال شخص دیگری است.

  4. آسیب ناسازگاری


    آسیب دیگر که مهم هم هست ناسازگاری است امام رحمت الله علیه هر زوج جوانی که از ایشان نصیحتی می خواستند این زوج های جوان را به سازش با یک دیگر نصیحت می کردند و می فرمودند که بروید و با همدیگر بسازید و همچنین روایتی از امام علی علیه السلام است که می فرمایند: بدترین زنان کسانی هستند که سازش ندارند این یک مسئله مهم است که باید به آن دقت کنیم که اگر زنی در خانه بر بد خلقی مردش صبر و سازش کند فرمودند که با حضرت آسیه در بهشت محشور می شود و از طرف دیگر اگر مردی با زن خود سازش و صبر کند با حضرت ایوب محشور می شود.

    برگرفته از سخنرانی استاد رفیعی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها