بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند گوجه فرنگی را به صورت خام بخورند، زیرا معتقدند که می‌توانند حداکثر ویتامین C را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، یک وبلاگ نویس، چگونگی خوردن گوجه فرنگی را برای به دست آوردن حداکثر مواد مفید برای بدن بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی حاوی ویتامین C و E، آنتی اکسیدان و همچنین بهبود وضعیت پوست و جلوگیری از ابتلا به انواع خاصی از سرطان است. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند گوجه فرنگی را به صورت خام بخورند، زیرا معتقدند که می‌توانند حداکثر ویتامین C را دریافت کنند. در واقع، سبزیجات تازه همیشه منبع مواد مغذی به ویژه گوجه فرنگی نیستند.

این وبلاگ نویس متوجه شد که از طریق عملیات حرارت و افزودن روغن می‌توان خواص آنتی اکسیدانی لیکوپن موجود در گوجه فرنگی را افزایش داد.

در این مقاله آمده است: البته، ویتامین C در طی عملیات حرارت از بین می‌رود، اما این امر از ارزش غذایی گوجه فرنگی نمی‌کاهد. اگر گوجه فرنگی تازه وجود داشته باشد، بهتر است پوست را حذف نکنید، زیرا حاوی بسیاری از مواد مفید است.

در همان زمان، نویسنده نشریه نسبت به خوردن گوجه فرنگی با معده خالی هشدار داد. اگر می‌خواهید ویتامین C خود را دوباره پر کنید، پس باید گوجه فرنگی تازه را ترجیح دهید و اگر مواد مغذی بیشتری می‌خواهید دریافت کنید، آن را بپزید!

منبع: اسپوتنیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها