با این همه روش درمانی که برای ریزش مو در دسترس است ، چگونه می دانید کدام یک برای شما مناسب است؟ تعیین این مسئله می‌تواند کمی دشوار باشد ، به خصوص اگر شما از جزئیات روش‌های مختلف درمانی آگاه نیستید. معمولا افرادی که مقدار قابل توجهی از موهای خود را از دست داده اند کاندیدای مناسبی برای عمل کاشت مو می باشند.
کد خبر: ۱۲۷۲۷۷۵

 یکی از محبوب ترین روش‌های درمان ریزش مو ، کاشت مو است، دلیل محبوبیت این روش این است که نتایج کاشت مو دائمی است. در ادامه مطلب راجع به این روش درمانی توضیحات کامل‌تری می‌دهیم.

 

1- کاشت مو روش درمان ریزش مو

یکی از اولین سؤالاتی که شما از متخصصان و یا جراحان در زمینه کاشت مو هنگام مشاوره در مورد ریزش مو ، می‌پرسید، این است که چگونه موهای خود را به طور دائمی برگردانید؟ عمل جراحی کاشت مو یکی از راه‌های تضمینی است که منجر به نتایج دائمی خواهد شد.

کاشت مو شامل برداشتن فولیکول مو از قسمتی از سر (معمولا ناحیه پشت سر) و کاشت مو در قسمت دیگری از سر که کم پشت است، می‌باشد. موهای پیوند شده در منطقه جدید شروع به رشد می‌کنند و بعد از کاشت مو ، موهای کاشته شده مانند موی طبیعی رشد می‌کند.

 

آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

 

2- انواع روش های کاشت مو

کاشت مو روشهای بسیار متنوعی دارد و معمولا تفاوت روش‌های مختلف کاشت مو در روش برداشت فولیکول مو و نوع دستگاه مورد استفاده می باشد، در ادامه این مطلب بهترین روش های کاشت مو را به شما معرفی می‌کنیم:

2.1. کاشت مو به روش  FUT

در این روش برداشت فولیکول‌های مو به صورت دستی انجام می‌شود. این روش شامل برداشتن یک نوار کوچک از پوست سر از ناحیه اهدا کننده است که شامل واحدهای فولیکول (فولیکول مو) می‌باشد. نوار برداشته شده از ناحیه اهدا کننده، سپس جدا می‌شود و بخش های کوچکتر در ناحیه مورد نظر روی پوست سر قرار می‌گیرند. بسته به میزان گسترده بودن ناحیه کچلی، مراحل کاشت مو به روش FUT چند ساعت طول می کشد.

2.2. کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولار یا  FUE

جدیدترین روش کاشت مو که مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا است و هیچ گونه عوارضی ندارد، بدون بیهوشی و به جا ماندن اسکار انجام می شود. یکی از موفق ترین روش های کاشت مو و پیوند مو محسوب می شود. در این روش تراکم کاشت مو نسبت به روش های قدیمی بیشتراست. خط رویش کاملا طبیعی است. یکی از عوامل مهمی که در این روش کاشت مو مهم است تا فرد نتیجه دلخواهش را بگیرد داشتن بانک مو مناسب است. در صورت مناسب بودن بانک مو ناحیه کاشت کاملا طبیعی پر خواهد شد. روش FUE شامل جدا کردن واحدهای فولیکولار از ناحیه اهدا کننده پوست سر و پیوند آن‌ها به ناحیه مورد نظر است.. بعد از این مرحله گرافت ها در سلول های بنیادی فرد نگهداری می شوند و کاشت میکروسکوپی انجام می شود که موجب ایجاد بهترین و طبیعی ترین خط رویش و تراکم بالاتر در ناحیه کاشت می شود.

2.3. کاشت مو به روش SUT

روش SUT  جدیدتر از روش FUT است و کاشت مو در این روش با دستگاه انجام می‌شود، در صورتی که در روش FUT برداشت فولیکول مو با برداشت فلپ از پشت سر انجام می‌شد. به همین خاطر کاشت مو با  این روش کم عارضه تر و با نقاهت کوتاهتر و دقیق تر از روش FUT است. در کاشت مو به روشSUT   دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی و برش نیست و برداشت فولیکول به وسیله دستگاه‌های اتوماتیک زیر نظر متخصصین انجام می‌شود. تراکم و سرعت کاشت مو با این روش ، نسبت به روش‌های قدیمی بیشتر است.

 

آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

2.4. کاشت مو با دستگاه Super FUE plus

در این روش، دستگاه هوشمندsuper FUE plus    موهای ضخیم و گرافت‌های چند ریشه‌ای را شناسایی کرده و با اسکن و آنالیز توسط دستگاه هوشمند ، بدون هیچ آسیبی به ریشه موها و بدون درد ، برش و خونریزی برداشت گرافت‌ها را انجام می‌دهد؛ به همین خاطر تراکم کاشت مو با این دستگاه 4-3 برابر بیشتر از روش‌های دیگر کاشت مو است.

قابل ذکر است که فقط چند مرکز معتبر در آمریکا و اروپا مجهز به کاشت موی اتوماتیک با دستگاه Super FUE plus هستند و کلینیک رویان سلامت مفتخر است که به صورت انحصاری مجری کاشت مو با دستگاه تمام الکترونیک Super FUE plus در ایران و خاورمیانه باشد و به این ترتیب جزء چند کلینیک برتر دنیا قرار گرفته است.

استفاده از این دستگاه کاشت مو در کلینیک رویان سلامت تحول عظیمی در کاشت مو ایجاد کرده است. به کمک این دستگاه تمامی فولیکول‌های برداشته شده به صورت اتوماتیک و با حداکثر تراکم در ناحیه کم پشت، کاشته می‌شود و نتایج کاشت مو بسیار طبیعی ، در جهت مناسب و با تراکم یکنواخت و مناسب انجام می‌شود.

 

4. کاشت ابرو چیست؟ آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

قبلا ابروهای نازک، مد روز محسوب می‌شدند، اما امروزه داشتن ابروی نازک منسوخ شده و ابروی پرپشت و ضخیم طرفداران بیشتری دارد. در واقع بسیاری از متقاضیان کاشت ابرو کسانی هستند که به طور طبیعی ابروهای نازکی دارند یا به مرور زمان به خاطر برداشتن بیش از حد ابرو یا افزایش سن، ابروهایشان نازک و کم پشت شده است.

کاشت ابرو روش درمانی است که در آن فولیکول موهای قسمتی از سر برداشته شده و به ابرو منتقل می‌شوند. کاشت ابرو در واقع با همان تکنیک‌ کاشت مو انجام می‌شود، موهای کاشته شده در ابرو مانند ابروهای طبیعی شما نیاز به کوتاه کردن و مرتب کردن خواهند داشت.

علاقه‌ عموم مردم به داشتن ابروهایی ضخیم و پیشرفت‌های تکنیکی و علمی در زمینه کاشت مو موجب شده است که روز به روز متقاضیان کاشت ابرو در کلینیک‌های زیبایی زیاد شود و این افراد نتایج فوق ‌العاده‌ا‌ی از کاشت ابرو بگیرند.

 

3. نمای ظاهری بعد از کاشت مو آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

در ابتدا پوست سر بعد از کاشت مو دچار التهاب و زخم جزئی است، البته میزان زخم به روش کاشت مو بستگی دارد. وقتی پوست سر پس از کاشت مو به طور کامل بهبود یافت ، فولیکول‌های موی شما شروع به رشد و ایجاد نمای طبیعی می‌کنند. مو از فولیکول مو شروع به رشد خواهد کرد و در نهایت بافت مو مانند مابقی موهای سر خواهد شد. حتی موهای کاشته شده را می‌توان کوتاه کرد، حالت داد و رنگ کرد.

 

4. آیا کاشت مو دائمی است؟

بعد از اینکه فولیکول های موی شما به مناطق کم پشت موهای شما پیوند زده می‌شود ، مدتی طول می‌کشد تا پوست شما بهبود یابد. در واقع ، طبیعی است که اکثر موهای کاشته شده ی شما بعد از یکماه شروع به ریزش میکند و سه الی چهار ماه بعد، فولیکول های موهای کاشته شده، تارهای جدید مو تولید می کنند که این تارهای مو قویتر و با دوام هستند.  مراحل بهبود بعد از کاشت مو می‌تواند بین 6 تا 12 ماه طول بکشد. اما پس از اتمام روند بهبودی ، فولیکول‌های پیوند شده رشد مو را شروع می‌کنند و لکه‌های طاس روی پوست سر شما را پر خواهد کرد و این موها در طول عمر شما به طور طبیعی رشد می‌کنند.

رشد و ماندگاری فولیکول های مو دائمی است، هیچ راهی برای بازگشت آن‌ها به موقعیت قبلی وجود ندارد.

 

5. آیا این امکان هست که شخص به کاشت موی مجدد نیاز پیدا کند؟

این امکان وجود دارد که اولین کاشت مو آخرین مورد شما نباشد. پزشک به برخی از مراجعه کننده ها بسته به میزان طاسی در جهت دستیابی به نتایج بهتر توصیه به چندین جلسه جراحی پیوند می نماید.

 

6.چه هنگامی به دکتر مراجعه کنیم ؟

اگر نسبت به ریزش موی خود آگاهی دارید ، باید با پزشک خود صحبت کنید. شرایط پزشکی و داروهایی وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک اثر جانبی باعث ریزش مو شود. قبل از اینکه کاشت مو را به عنوان روشی برای درمان ریزش موی خود در نظر بگیرید، ممکن است لازم باشد که عوامل خارجی را برطرف کنید.

 

7.مجموعه کلینیک های کاشت مو وابسته به رویان سلامت

انتخاب بهترین مرکز کاشت مو همیشه کاری دشوار است. کلینیک کاشت مو رویان سلامت به عنوان یکی از پیشگامان عرصه پوست و مو کشور شناخته می‌شود. رویان سلامت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های کلینیک‌ کاشت مو برای انجام عمل کاشت مو شما باشد.

در کلینیک رویان سلامت کلیه روش‌های ذکرشده در این متن توسط جراحان خبره کاشت مو انجام می‌شود. روش سوپر اف یو ای که جدیدترین روش کاشت مو نیز می‌باشد توسط بهترین جراح کاشت موی و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو و بصورت کاملا انحصاری انجام می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس: تهران، قیطریه بلوار اندرزگو کلینیک تخصصی رویان سلامت مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های کلینیک: (خط ویژه 02141936) تماس بگیرند. همچنین می‌توانند به وب‌سایت کلینیک: www.royanbeauty.com و صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/royan.clinics.groups مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها