باید یک نرم افزار رمز یک بار مصرف ارائه شود

محسن شمس، کارشناس فناوری اطلاعات بانکی به خبرنگار ما گفت: مذاکرات بین بانک‌ها انجام‌شده که فقط یک نرم افزار طراحی شود و همه بانک‌ها زیرمجموعه آن قرار بگیرند اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
کد خبر: ۱۲۴۱۹۸۴

وی افزود: به دلیل این که بانک‌ها از روش‌ها و سیستم‌های مختلفی استفاده می‌کنند امکان ساخت یک نرم افزار بانکی وجود ندارد، هرچند بانک مرکزی هم قصد نداشت خود را وارد این چالش کند که مسوولیتش را در این بخش افزایش دهد.
شمس با بیان این که در مرحله بعدی اجرا راجع به این موضوعات بیشتر بررسی خواهد شد، ادامه داد: هرچه پیش برویم مشکلات، خودش را بیشتر نشان می‌دهد و قطعا بانک‌ها در کوتاه‌مدت درصدد رفع آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
وی با اشاره به تعداد بالای پرونده‌های مربوط به فیشینگ تصریح کرد: به‌رغم اطلاع‌رسانی زیادی که در این حوزه انجام می‌شود، جرایم مربوط به فیشینگ هم زیاد خواهد شد و در یک ماه گذشته که بانک مرکزی اعلام کرد رمز دوم یک بار مصرف اجباری است تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا به دو برابر افزایش یافته است.
به گفته این کارشناس فناوری اطلاعات، این طرح مشکلاتی را برای افراد کم‌سواد، نابینا، مسن و حتی افرادی که برقراری یک تماس تلفنی برایشان سخت است به وجود می‌آورد، اما درنهایت این کار برای امنیت کارت‌های مردم انجام خواهد شد.
شمس به ایرادات نرم افزارهای بانکی اشاره کرد و گفت: یک شرکت برای دریافت رمز دوم پنج بانک برنامه سازی کرده و ممکن است تداخلی در این زمینه به وجود بیاید اما به زودی این موارد رفع می‌شود. به دلیل وجود مشکلات گسترده برای همه بانک‌ها بانک مرکزی به این سمت خواهد رفت که یک نرم افزار طراحی کند و همه بانک‌های زیرمجموعه خود را پوشش دهد.
وی می‌گوید: تا پایان سال هفته‌ای یک بار در بانک مرکزی برای طرح رمز پویا با کارشناسان و مسوولان بانکی جلسه گذاشته می‌شود و در شش ماه ابتدایی سال آینده این جلسات هر دو هفته یکبار است که در پایان تابستان طرحی اجرا خواهد شد که همه مشتریان بانکی رضایت کامل داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها