تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی بین سازمان برنامه و بودجه، بسیج مستضعفین، کمیته امداد امام‌(ره) و صندوق کارآفرین امید امضا شد.
کد خبر: ۱۲۳۸۷۳۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بر اساس این تفاهم‌نامه، ۲۰ هزار نیروگاه مقیاس کوچک پنج کیلوواتی خورشیدی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در مناطق مرزی، روستایی و عشایری، با همت بسیج راه‌اندازی می‌شود.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، گفت: این نیروگاه‌های مقیاس کوچک برای خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم ایجاد می‌شود. حمید پورمحمدی افزود: بسیج برای نصب و راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک خواهد کرد تا با نصب نیروگاه‌های کوچک، برق تولیدی آن از طریق شبکه برق کشور به وزارت نیرو فروخته شود. وی گفت: برای نصب هر‌واحد نیروگاهی، ۳۵ میلیون تومان هزینه می‌شود که در سال اول اجرای این طرح، حدود ۲۰ هزار واحد را راه‌اندازی می‌کنیم و در سال‌های آینده، این رقم به صد هزار واحد نیروگاهی کوچک خواهد رسید. معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع مورد نیاز تسهیلات مالی خواهد بود که برای مناطق مرزی ۴ درصد و برای مناطق روستایی و عشایری ۶ درصد از محل تسهیلات طرح‌های روستایی و عشایری با محوریت صندوق کارآفرین امید در نظر گرفته شده است. سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج کشور هم در این مراسم گفت: مشکلات بزرگی مثل معیشت، بیکاری و حاشیه‌نشینی باید در کانون توجه قرار گیرد و با توجه به حضور مسؤولان سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و بسیج کشور امروز برنامه‌های وسیعی باید تدوین کنیم که با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه در کانون توجه و هدف قرار گیرند که در این صورت ما می‌توانیم از راه‌های میانبر برای رفع مشکلات استفاده کنیم. وی گفت: با استفاده از اقتضائات بومی باید در رفع بیکاری و با ایجاد اشتغال مولد، افراد را در مسیر تولید قرار دهیم. رئیس سازمان بسیج کشور با اشاره به این که شاخص‌های رونق تولید کاملا مشهود است و نیاز به‌سرعت بخشیدن دارد، افزود: بسیج در همه جنبه‌ها تجربه‌های خوبی در ۴۰ سال اخیر به دست آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها