سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش پدال، این موسسه چند سامانه محبوب را انتخاب و آزمایشهای متعددی روی آنها انجام داده و البته نتایج به دست آمده بهطور شوکهکنندهای ضعیف بوده است. یکی از نتایج هشداردهنده این آزمایشها رسیدن به این نکته بوده که بیشتر سامانههای مورد بحث در شب نمیتوانند عملکردی بهتر از راننده داشته باشند. موضوع مهم اینکه بیشتر تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در شب رخ میدهد و یافتههای AAA نشان میدهد که فناوری تشخیص عابران پیاده در موقعیتهای واقعی با چالش مواجه هستند. برای مثال زمانی که خودرو به مسیری که عابر بزرگسال حضور دارد میپیچد، سامانه هیچ واکنشی نشان نداده و با آدمک برخورد میکند.
موضوع پیشبینیپذیر اینکه در آزمایشها نشان داده شده این سامانهها بهترین عملکرد خود را زمانی ارائه میکنند که عابر بزرگسال از جلوی خودرویی با سرعت 32کیلومتر در ساعت رد شود، اما زمانی که سرعت خودرو برابر با 48 کیلومتر در ساعت باشد، بیشتر سامانهها توانایی پیشگیری از برخورد را نخواهند داشت. البته موفقیت این فناوریها در سرعت 32 کیلومتر در ساعت هم فقط 40 درصد اعلام شده است.
اما تغییردادن سناریوها با نتایج بدتری همراه بوده است. وقتی کودکی بین دو خودرو میپرد در 89 درصد مواقع برخورد صورت میپذیرد و زمانی که دو فرد بزرگسال در کنار جاده حضور داشته باشند خودرو در 80 درصد مواقع با آنها برخورد میکند. بنا به گفته انجمن خودروسازان آمریکا، در کل این سامانهها در تمامی خودروهایی که با سرعت 48 کیلومتر در ساعت حرکت میکنند، فایدهای ندارند. موضوع مهمتر اینکه هیچیک از این سامانهها نمیتوانند عابران پیاده بزرگسال را در شب تشخیص داده یا واکنش دهند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد