نقص‌های بزرگ فناوری تشخیص عابران پیاده

فناوری تشخیص عابران پیاده چند سالی است در برخی خودروهای سطح بالا نصب شده و تاکنون آزمایش‌های زیادی با استفاده از آدمک‌ها انجام شده تا توانایی‌های این فناوری سنجیده شود اما این آزمایش‌ها همواره در طول روز انجام شده‌اند و بنا به گفته انجمن خودروسازان آمریکا (AAA) این بخشی از مشکلات است.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۸۳

به گزارش پدال، این موسسه چند سامانه محبوب را انتخاب و آزمایش‌های متعددی روی آنها انجام داده و البته نتایج به دست آمده به‌طور شوکه‌کننده‌ای ضعیف بوده است. یکی از نتایج هشداردهنده این آزمایش‌ها رسیدن به این نکته بوده که بیشتر سامانه‌های مورد بحث در شب نمی‌توانند عملکردی بهتر از راننده داشته باشند. موضوع مهم این‌که بیشتر تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در شب رخ می‌دهد و یافته‌های AAA نشان می‌دهد که فناوری تشخیص عابران پیاده در موقعیت‌های واقعی با چالش مواجه هستند. برای مثال زمانی که خودرو به مسیری که عابر بزرگسال حضور دارد می‌پیچد، سامانه هیچ واکنشی نشان نداده و با آدمک برخورد می‌کند.
موضوع پیش‌بینی‌پذیر این‌که در آزمایش‌ها نشان داده شده این سامانه‌ها بهترین عملکرد خود را زمانی ارائه می‌کنند که عابر بزرگسال از جلوی خودرویی با سرعت 32کیلومتر در ساعت رد شود، اما زمانی که سرعت خودرو برابر با 48 کیلومتر در ساعت باشد، بیشتر سامانه‌ها توانایی پیشگیری از برخورد را نخواهند داشت. البته موفقیت این فناوری‌ها در سرعت 32 کیلومتر در ساعت هم فقط 40 درصد اعلام شده است.
اما تغییردادن سناریوها با نتایج بدتری همراه بوده است. وقتی کودکی بین دو خودرو می‌پرد در 89 درصد مواقع برخورد صورت می‌پذیرد و زمانی که دو فرد بزرگسال در کنار جاده حضور داشته باشند خودرو در 80 درصد مواقع با آنها برخورد می‌کند. بنا به گفته انجمن خودروسازان آمریکا، در کل این سامانه‌ها در تمامی خودروهایی که با سرعت 48 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، فایده‌ای ندارند. موضوع مهم‌تر این‌که هیچ‌یک از این سامانه‌ها نمی‌توانند عابران پیاده بزرگسال را در شب تشخیص داده یا واکنش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها