جان لجند، چهره مشهور دنیای موسیقی در آمریکا که هرگز نگاه منفی‌اش را نسبت به ترامپ پنهان نکرده است، به دنبال تیراندازی در ال‌پاسو و اوهایو در همین آخر هفته، با چندین پست که منتشر کرد، ترامپ را الهام‌بخش خشونت‌ها خواند.
کد خبر: ۱۲۲۲۳۱۳

این خواننده و ترانه‌سرا در یکی از توییت‌هایش ضمن این‌که نوشت خود و دلش را همراه با قربانیان حادثه ال‌پاسو و دیتون توصیف کرده، این را گفته که کشور ما (آمریکا) چنین تجربیات تلخی را خیلی زیاد داشته است و ما نیاز داریم رهبرانمان درباره این اعمال صحبت کنند. باید سلاح‌های جنگ را از خیابان‌ها بیرون کشید و با ایدئولوژی شیطانی ملت‌گرایی سفید که الهام‌بخش بسیاری از این رفتارهای تروریستی است، مبارزه کرد.
به گزارش مهر، او جای دیگری با انتقاد از رفتارهای نژادپرستانه رئیس‌جمهور ایالات متحده و حرف‌های اخیرش هم گفته بود: وقتی ما سم نژادپرستی را که از دهان رئیس‌جمهور بیرون می‌آید، محکوم و به سیاست‌های وی اعتراض می‌کنیم، پای مرگ و زندگی در میان است. رئیس‌جمهور مرتب الهام‌بخش قاتلان می‌شود. خود او بخشی از مشکل است.
اوایل هفته نیز لجند، ترامپ را برای استفاده از توییت‌های نژادپرستانه‌اش درباره شهر بالتیمور به باد اعتراض گرفته و او را نژادپرستی کوفتی خطاب کرده بود.
لجند برنده ۹ جایزه گرمی است و سال ۲۰۱۵ برای موزیک «Glory» تهیه‌شده برای فیلم «سلما» که فیلمی ضدنژادپرستی و درباره حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا بود، جایزه اسکار دریافت کرد.
در تیراندازی روز شنبه در والمارت در غرب تگزاس دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند و تیراندازی یکشنبه در اوهایو ده کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها