رئیس‌جمهور با اشاره به وقایع اخیر تنگه‌هرمز تاکید کرد

دنیا باید از سپاه سپاسگزار باشد

رئیس‌جمهور با تجلیل از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در متوقف کردن کشتی متخلف انگلیسی گفت: همه دنیا باید از سپاه پاسداران به‌خاطر امنیت خلیج فارس، سپاسگزار باشند.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۳۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی دیروز در جلسه هیأت دولت، اظهار کرد: سپاه پاسداران شجاعانه و با قدرت کشتی متخلف انگلیسی را توقیف کرد، چرا‌که از همه دستورات و هشدارها سر باز زده بود و کار بسیار دقیق، حرفه‌ای و درستی در این زمینه انجام داده است.
وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم کسی در خلیج فارس و تنگه هرمز بی‌نظمی کند، ما در عین حال به دنبال تنش و برخورد نظامی نیستیم.
روحانی اظهار کرد: اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم متناسب با تخلفات طرف مقابل بوده است، همچنان که در سرنگونی پهپاد متجاوز نیز واکنش انجام شده دقیق و حرفه‌ای بود و چنانچه باز هم تجاوزی به حریم کشورمان انجام شود، دو‌مرتبه همان پاسخ را در شرایط لازم خواهیم داد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال تنش و درگیری نبوده است، تصریح کرد: به‌دنبال ادامه تنش با برخی از کشورهای اروپایی نیستیم و چنانچه به چارچوب‌های بین‌المللی متعهد باشند و از اقدامات خلاف خود از جمله آنچه در جبل‌الطارق انجام دادند، دست بردارند، پاسخ متناسبی نیز از ایران دریافت خواهند کرد.
وی با اشاره به این‌که در هفته‌های گذشته شاهد تحرکات دیپلماتیک هم در کشورمان و هم در اروپا و سایر مناطق جهان بودیم، گفت: یکی از تلاش‌هایی که دولت یازدهم از ابتدا پیگیری می‌کند، این بوده که در عرصه سیاسی و توافقات احتمالی بن‌بست شکسته شود.
روحانی افزود: همچنان که بارها تأکید کرده‌ایم کاهش تعهدات کشورمان موقتی است و چنانچه آنها به تعهدات خود به‌طور کامل عمل کنند، قابلیت بازگشت به شرایط قبل از کاهش تعهدات‌مان را داریم و چنانچه طرف مقابل اقدامات درست و متعادلی انجام دهد و آتش‌بس در جنگ اقتصادی حاصل شود، فرصتی ایجاد خواهد شد که با یکدیگر سخن گفته و به نتیجه برسیم.
رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که کاملا برای مذاکره عادلانه و عزتمندانه آمادگی داریم، اما حاضر نیستیم به اسم مذاکره کنار میز تسلیم قرار بگیریم، تصریح کرد: تسلیم را غیرجایز می‌دانیم و آن را ملت ایران و قانون اساسی نمی‌پذیرد، اما برای مذاکره عادلانه و محترمانه همیشه آمادگی داشته و الان هم آماده هستیم.
روحانی گفت: با کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان مکاتبه و تماس داریم، اما تا امروز به نقطه مطلوب نرسیدیم، چرا که پیشنهادهایی که داشتند، متعادل نبوده است، اما همچنان روند فعالیت‌های سیاسی را ادامه خواهیم داد و چنانچه به نتیجه نرسیم و فرصت 60 روزه دوم هم به پایان برسد، حتما گام سوم را نیز برمی‌داریم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود همه جناح‌های سیاسی را به تلاش مضاعف برای ارتقاء روحیه امید در جامعه فراخواند و گفت: اگر چه انتخابات‌ را پیش‌رو داریم، اما همه جناح‌ها را دعوت می‌کنم که توجه خاصی به شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان داشته باشند و وارد شدن در فضای انتخابات هنوز زود است و می‌توان آن را به روزهای منتهی به روز انتخابات موکول کرد. امروز توجه به منافع ملی بیشتر از هر موضوع دیگری در اولویت قرار دارد.
روحانی همچنین با تجلیل از اقدام ارزشمند دستگاه اطلاعاتی و قضایی علیه سیستم جاسوسی آمریکا و سیا طی روزهای اخیر، گفت:‌ دستگاه اطلاعاتی و قضایی کشورمان اقدام به‌جا و ارزشمندی را علیه سیستم جاسوسی آمریکا انجام دادند که ضربه مستحکمی علیه آنها محسوب می‌شود و این اقدام با ارزش نشان می‌دهد که وقتی همه با هم هستیم همه امور نیز بهتر پیش می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها