طی یک پژوهش امنیتی، ۷۴ گروه در فیسبوک کشف شده که اطلاعات سرقت شده را می‌فروشند. این گروه‌ها که حدود ۳۸۵ هزار عضو داشته‌اند در فضای فیسبوک فعالیت‌های مجرمانه خود را انجام می‌داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۱۲



به گزارش مهر و به نقل از دیلی‌میل، گزارش جدید حاکی از کشمکش ادامه‌دار فیسبوک با مبارزه با محتوای مجرمانه سایبری در پلتفرم خود دارد.
محققان امنیت سایبری Talos Intelligence Group، در پژوهش‌های خود ۷۴ گروه فیسبوک را کشف کرده‌اند که اطلاعات کارت‌های اعتباری، اطلاعات هویتی (مانند گواهینامه) و کیت‌های فیشینگ ایمیل را خرید و فروش می‌کنند. جالب آن‌که این گروه‌ها حدود ۳۸۵ هزار عضو دارند. به گفته محققان، یافتن این گروه‌های فیسبوکی کار چندان سختی نبود زیرا آنها در فضای باز این شبکه اجتماعی مشغول فعالیت هستند.
بسیاری از این گروه‌ها نام‌های کاملا آشکار مانند «فیسبوک هک» یا «اسپمرها و هکرهای حرفه‌ای» داشتند و حتی در برخی پست‌های این گروه‌ها دسترسی به اطلاعات سرقت‌شده به‌طور واضح ذکر شده بود.
برخی از این گروه‌ها با وجود نام‌هایی کاملا آشکار به مدت هشت سال است که در فیسبوک فعالیت می‌کنند. البته از زمان کشف ۷۴ گروه مذکور، فیسبوک آنها را ردیابی و حذف کرده است. با وجود این هر روز گروه‌های مجرمانه جدیدی فعالیت خود در فیسبوک را آغاز می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها