نگاهی به اولین مرحله لیگ ملت‌های اروپا

بازگشت هیجان به روزهای فیفا

هفته ششم و پایانی لیگ ملت‌های اروپا هم انجام شد و تکلیف تیم‌های صعود کرده و سقوط کرده مشخص شد. این مسابقات در کنار منفعت مالی که برای یوفا دارد، موجب شده، روزهای فیفا هم که پیشتر شاهد برگزاری بازی‌های دوستانه و تکراری بود، هدفمند دنبال شود و تیم‌ها برای صعود یا سقوط نکردن با انگیزه فراوانی در زمین ظاهر شوند.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۶۹

آخرین بازی لیگ A بین پرتغال و لهستان برگزار شد و با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. پرتغال که قبل از این بازی صعودش به مرحله نیمه‌نهایی مسجل شده بود، حالا در کنار انگلیس، سوئیس و هلند منتظر قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی در روز سوم دسامبر (12 آذر) است. ایتالیا، لهستان و پرتغال پیشتر برای میزبانی مرحله نیمه نهایی نامزد شده بودند که یوفا پرتغال را برای این مرحله انتخاب کرد. بنا به اعلام یوفا، مرحله نیمه‌نهایی، پلی‌آف و فینال از ششم تا نهم ژوئن (15 تا 19 خرداد 98 ) در دو ورزشگاه پرتغال برگزار می‌شود. طبق اعلام یوفا جوایز اعلام شده برای تیم‌های صعود کرده به مرحله نیمه‌نهایی بدین شرح است: تیم قهرمان 5/7 میلیون یورو، نایب قهرمان 5/6 میلیون یورو، تیم سوم 5/5 میلیون یورو و تیم چهارم 5/4 میلیون یورو.
یکی از شگفتی‌های لیگ A سقوط دو تیم مطرح کرواسی و آلمان به لیگ دسته پایین‌تر بود. صعود هلند به مرحله نیمه‌نهایی را نیز می‌توان به نوعی شگفتی دانست. با توجه به غیبت نارنجی پوشان در یورو 2016 و جام جهانی روسیه، صعود به مرحله نیمه‌نهایی در گروهی که فرانسه و آلمان در آن حضور داشتند خودش یک شگفتی به حساب می‌آید. یکی از مواردی که باعث جذابیت مسابقات لیگ Aشد، بازگشت‌هایی بود که سرنوشت تیم‌های صعودکننده را در عرض چند ثانیه عوض کرد. بازگشت انگلیس مقابل کرواسی، پیروزی 5 بر 2 سوئیس مقابل بلژیک با وجود خوردن دو گل در ابتدای بازی و موفقیت هلند در کسب تساوی مقابل آلمان آن هم در پنج دقیقه پایانی، زیباترین لحظات این مسابقات را رقم زد.
بازی تیم‌های حاضر در لیگ B هم با حساسیت فراوانی دنبال شد، زیرا تیم‌های اول هر گروه جواز صعود به لیگ A را پیدا کرده و می‌توانند سال بعد در کنار غول‌های اروپا بازی کنند.اوکراین، بوسنی، سوئد و دانمارک چهار تیمی هستند که از سال بعد در لیگ A بازی می‌کنند. در میان این تیم‌ها، تنها کار صعود سوئد به روز آخر کشیده شد. این تیم با شکست روسیه در روز آخر توانست تنها به واسطه بازی رو در رو به مرحله بعدی صعود کند. سقوط ترکیه از لیگ B به لیگ پایین‌تر از دیگر نکات مهم این لیگ به حساب می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها