گردش برای ناشنوایان راحت شد

«ما گردشگری را برای شما آسان کردیم، برای لذت بردن از مناطق گردشگری نگران برقراری ارتباط نباشید، با ترجمه راحت و آسان زبان اشاره ایرانی و بین‌المللی همراه با زیرنویس و جست‌وجوگر در کنار شما هستیم.» این خلاصه هدف و فعالیت حامد نیاسری و تیمش، از زبان خودشان برای ساخت یک نرم‌افزار موبایلی و سایت گردشگری بین‌المللی ویژه ناشنوایان است.
کد خبر: ۱۱۸۸۷۲۸



نیاسری درباره فعالیت نرم‌افزار موبایلی که ساخته‌اند، توضیح می‌دهد: خودم و همسرم کار را شروع کردیم، اما با گذشت زمان کار شکل جدی‌تری به خود گرفت و چند نفر از دوستان که در زمینه زبان‌های خارجی و برنامه‌نویسی فعالیت داشتند به تیم ما اضافه شدند.
برنامه به شکلی نوشته شده است که علاوه بر افراد ناشنوای ایرانی، ناشنواهای خارجی و همچنین افراد عادی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
در مهر سال جاری و همزمان با هفته جهانی ناشنوایان از نرم‌افزار موبایلی گردشگری ویژه ناشنوایان به صورت رسمی رونمایی شد.
آن‌طور که حامد می‌گوید، با رونمایی رسمی از نرم‌افزار موبایلی، تعداد همکاران و دوستانی که در این پروژه با او همکاری می‌کنند به 20 نفر می‌رسد. حتی دو نفر از این همکاران خارجی هستند که بیشتر در زمینه معرفی مکان‌های گردشگری و بناهای تاریخی به زبان اشاره بین‌‌المللی به تکمیل شدن نرم‌افزار کمک می‌کنند.

تلاش حامد نیاسری و همکارانش به نتیجه رسیده، اما این پروژه برای اشتغال افراد بیشتر، توسعه و تکمیل شدن نیاز به حمایت مالی از سوی دولت دارد؛ حمایتی که می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی برای ناشنوایان، هر چه بیشتر در معرفی جاذبه‌های دیدنی کشور به ناشنوایان سراسر دنیا کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها