ملاقات بعضی مقامات آمریکایی با مقامات لبنانی و افشای ایمیل‌های مشکوک درباره لبنان نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به‌شدت مشغول دخالت در امور لبنان بوده و قصد دارند از حضور نیروهای مقاومت در دولت آینده جلوگیری کنند. در همین رابطه منابع وزارتی لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین عنوان کردند هدف دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا از ملاقات با برخی شخصیت‌های لبنانی دخالت در امور سیاسی این کشور و ممانعت از حضور فعال گروه‌های هم‌پیمان مقاومت در دولت بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۰۱

به گفته این منبع واشنگتن تأکید کرده است با اعطای پست وزارت بهداشت یا وزارتخانه‌های اصلی به حزب‌ا... مخالف است. این مساله‌ای است که به وضوح در اظهارات حریری نیز دیده می‌شود. وی نیز گفته بود غرب تهدید کرده در صورتی که حزب‌ا... پست وزارت بهداشت را به‌عهده بگیرد کمک‌های خود به این وزارتخانه را قطع خواهد کرد.
بر همین اساس، وسیم بزی، تحلیلگر سیاسی لبنانی درباره سفر هیل به لبنان گفته است: سفر هیل به لبنان ادامه سفرهای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا بود. همزمان با این تحولات روزنامه لبنانی الاخبار محتوای ایمیلی محرمانه را فاش کرد که از سفارت این کشور در واشنگتن به لبنان فرستاده شده بود. در این ایمیل موضع مخالف واشنگتن با دعوت از سوریه برای شرکت در نشست بیروت تشریح شده است.
بر اساس این گزارش، آمریکا تهدید کرده در صورتی که لبنان در بازسازی سوریه شرکت کند، واشنگتن لبنان را تحریم خواهد کرد. پیشتر نیز آمریکا مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بود. دعوت از سوریه برای حضور در نشست بیروت مقدمه‌ای بود برای دعوت این کشور برای عضویت مجدد در اتحادیه عرب. به همین دلیل دخالت‌های آمریکا دخالت برخی کشورهای عرب را نیز به‌دنبال داشت و ممکن است سوریه در این نشست شرکت داده نشود. نشست اقتصادی اتحادیه عرب روزهای 29 و 30 دی در بیروت برگزار می‌شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها