بثورات پوستی درصورتی که شکل غیرطبیعی داشته باشند یا توسط باکتری‌ها، ویروس‌ها یا در نتیجه مصرف مواد خوراکی ایجاد شده باشند می‌توانند پوست را در معرض خطر قرار دهند. در ادامه با دو عامل ایجاد کننده این بثورات که می‌توانند نگران کننده باشند آشنا می‌شوید:
کد خبر: ۱۱۶۹۹۷۴

واکنش به داروها

گاهی اوقات بثورات پوستی غیرعادی روی پوست ناشی از نیش حشرات یا عدم تحمل غذا یا نتیجه مصرف برخی داروهاست. برخی داروهای بدون نسخه و مکملها میتوانند باعث بروز این واکنشها شوند. آنتی بیوتیکها یکی از معمولترین عوامل ایجادکننده عوارض پوستی هستند. بروز این نوع بثورات معمولا پس از چند روز از مصرف دارو شروع میشود. این بثورات معمولا به یک ناحیه کوچک محدود میشوند اما گاهی بخشهای گستردهتری از پوست را درگیر میکنند و ممکن است علائمی مانند قرمزی، تورم یا تاول داشته باشند. در این حالت باید مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید. بثورات مرتبط با داروها همچنین میتوانند شبیه آبله یا دندانکهای پوستی باشند و در هر ناحیهای از بدن بروز کنند. اگر فکر میکنید بثورات پوستی شما ناشی از مصرف داروست حتما باید درمورد آن با پزشکتان مشورت کنید.

بیماری شینگلز

بیماری شینگلز بهوسیله ویروس تبخال که عامل بروز آبله مرغان است ایجاد میشود. اگر آبله مرغان گرفتهاید این احتمال وجود دارد که به شینگلز نیز مبتلا شوید. شینگلز یک مشکل پوستی ویروسی دردناک است که براثر فعال شدن دوباره ویروس آبله مرغان که در بدن به حالت خفته وجود دارد ایجاد میشود. این اتفاق در دورهای از عمر 10 تا 20 درصد افراد رخ میدهد. شینگلز میتواند در هر سنی رخ دهد البته شیوع آن با افزایش سن افزایش مییابد. افزایش سن، مصرف داروهای سرکوبگر ایمنی، خستگی، استرس هیجانی، رادیوتراپی و لنفوم از عوامل فعالکننده این ویروس هستند.

منبع: ba-bamail

یاسمین مشرف

مترجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها