سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی برگزار می‌شود

زیر سقف خانه کُرد

هنرمندانی از اقوام مختلف ایرانی سه‌شب گردهم آمده‌اند که سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی را برگزار کنند. این جشنواره که امروز کارش را آغاز کرده در مجتمع فجر سنندج و در خانه کرد برگزار می‌شود. جمال ارشدی دبیر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی به ایسنا گفته: 15 گروه موسیقی از سراسر ایران در این جشنواره، شرکت دارند که 11 گروه در شب‌های برگزاری جشنواره و چهار گروه در آئین افتتاحیه برنامه اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۴۵

این جشنواره صرفا به موسیقی اقوام اختصاص ندارد و قرار است دو پنل تخصصی برای شرکتکنندگان در نظر گرفته، برپایی نمایشگاه صنایعدستی اقوام ایرانی در حاشیه این جشنواره با شرکت 25 استان و در قالب ۳۵ غرفه یکی دیگر از برنامههای سومین دوره این جشنواره است.

ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت همبستگی ملی و اسلامی مابین اقوام، معرفی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی و تقویت و توسعه گردشگری استان از جمله اهدافی است که ارشادی و همکارانش در برگزاری این جشنواره دنبال میکنند و برای اینکه طبقات محروم جامعه هم بتوانند از برنامههای فرهنگی و تماشای این جشنواره بهره بگیرند، حضور عموم مردم در آن آزاد اعلام شده است.

هوشنگ بهمنی دبیر اجرایی جشنواره هم درباره تاخیر در برگزاری سومین دوره این جشنواره توضیح داده که زمان برگزاری اردیبهشت ماه تعیین شده بود، اما به دلیل تحولات و جابهجاییهای صورت گرفته در اداره کل امور اجتماعی استانداری، زمان برگزاری جشنواره هم دچار تغییر شد.

سومین جشنواره با تشکیل چهار کارگروه آغاز به کار کرده و فعالیت این کارگروهها بر محور شناسایی و تشخیص نیروهای توانمند موسیقی از سوی کارشناسان و صاحبان ایده بوده است. نکته آخر اینکه در آئین افتتاحیه این جشنواره از هنرمندانی همچون کیومرث نیرومند، انور قرهداغی و مهدی حجتالسادات تقدیر میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها