این بازی، بازی صداهاست

گوش دادن به موسیقی یک لذت تکرار نشدنی است، اما این لذت هم اگر با ابزار مناسب همراه نباشد، چندان مطلوب نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۳۲

یکی از اصلیترین ابزارها برای گوش دادن به موسیقی، یک هدفون حرفهای است. در این شماره از بازار کلیک میخواهیم سراغ سه هدفون حرفهای در سه رده قیمتی مختلف برویم تا دست شما را برای انتخاب آگاهانه باز بگذاریم. این شما و این هم رقابت فیلیپس، سنهایزر و بیرداینامیک.

راند اول

بگذارید مقایسه را با یک سوال شروع کنیم. به نظر شما هدفونهای وایرلس بهتر هستند یا معمولی؟ پاسخ بیشتر کاربران بیسیم یا همان وایرلس خواهد بود، اما یک مشکل هدفونهای بیسیم کیفیت آنهاست، چراکه اگر میخواهید همان کیفیت انتقال صدا در هدفونهای معمولی را بهصورت بیسیم داشته باشید باید پول زیادی برای یک هدفون پرداخت کنید. برای همین پیدا کردن یک هدفون وایرلس با کیفیت و با قیمت مناسب کار راحتی نیست، اما هدفون فیلیپس SHD8600 به دلیل همین ویژگی در فهرست هدفونهای پیشنهادی ما قرار گرفته است. این هدفون با وزن کم 220 گرمی خود یک انتخاب عقلانی برای کسانی است که در کنار داشتن یک هدفون حرفهای، علاقهای به پرداخت پول زیاد ندارند. این هدفون تا 10 ساعت شارژ نگه میدارد و رنج فرکانسی آن 20 هرتز تا 20 کیلو هرتز است. همچنین در جعبه دستگاه یک استند یا همان پایه برای هدفون قرار دارد که نقش شارژر دستگاه را بازی میکند تا درگیر کابلهای دست و پا گیر نشوید.

راند دوم

اگر براساس قیمت بخواهیم پیش برویم، دومین محصول یک هدفون از شرکت نام آشنای سنهایزر است. ویژگی هدفونهای سنهایزر این است که تجربه یک موسیقی زنده را برایتان ایجاد میکند، انگار که در حضور شما اجرا شده است. این ویژگی در مورد هدفون HD6MIX هم صدق میکند. البته به دلیل وزن نسبتا بالا، این هدفون برای استفاده طولانی چندان مناسب نیست. نقطه ضعف این دستگاه نسبت به هدفون فیلیپس، بیسیم نبودن آن است، اما کیفیت صدا بهصورت قابل لمسی، متفاوت و قویتر است. تفکیک صدا در این هدفون قابل توجه است و میتواند یک ابزار خوب برای کارهای حرفهای مانند صداگذاری، تدوین و کارهایی از این دست باشد. یکی از نکات منفی دستگاه، نویز کنسلر یا همان محدودکننده صدای محیط نه چندان قوی این دستگاه است، بهطوری که هم صدای محیط به گوش شما میرسد و هم صدای موسیقی در محیط اطراف شنیده میشود.

راند آخر

آخرین محصول که دقیقا برای کار طراحی شده نه فقط گوش دادن به موسیقی، یک هدفون از شرکت بیرداینامیک است که در یکی دو سال اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. DT770PRO گوشیهای بسیار بزرگی دارد که بهصورت کامل گوش شما را در برمیگیرد. پوشش بسیار نرم و فرم مناسب از دیگر ویژگیهای این هدفون است که باعث میشود بتوانید برای ساعتها از آن استفاده کنید. کیفیت صدای دستگاه شبیه به رقیب قبلی یعنی نماینده سنهایزر است، اما تفکیک صدا و نویز کنسلر بهطور قابل توجهی بهتر است. DT770PRO یک ویژگی دیگر هم دارد که شاید در بیشتر هدفونهای مشابه آن پیدا نشود. آن هم قابل تعویض بودن تمام قطعات آن است که باعث میشود تعمیر دستگاه بسیار راحت بوده و عمر مفید آن افزایش پیدا کند. کابل متصل به دستگاه نیز سه متر است و نوع طراحی مارپیچ آن باعث میشود هنگام استفاده روزانه، این متراژ بالا برایتان دست و پاگیر باشد. پس اگر دنبال یک هدفون برای مانیتورینگ یا دیگر مصارف استودیویی هستید از این هدفون براحتی نگذرید.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها