یک فرمانده فاطمیون: تلفاتی به نیروهای لشکر فاطمیون مستقر در نهر البارد وارد نشده است

موشک‌پرانی یواشکی صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی در یک استراتژی مرگبار انجام حملاتی دزدانه و شبانه به سوریه را در دستور کار خود قرار داده است. درادامه همین استراتژی بود که یکشنبه شب 9 موشک جدید به پایگاه‌های نظامی سوریه در حلب و حماه شلیک شد. حمله‌ای که هرچند آسیبی به نیروهای ایرانی متحد سوریه نرساند، اما غیر نظامیان بسیاری را قربانی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۳۵

تلویزیون دولتی سوریه روز یکشنبه به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد راکتهایی به چند پایگاه نظامی در حومه حماه و حلب اصابت کرده که «تجاوزی» جدید از سوی دشمنان سوریه بهشمار میرود. به گفته این منبع این حمله موشکی ساعت 10 و نیم شب به وقت محلی روی داد. منابع سوری ابتدا گفتند این موشکها از پایگاههای آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن شلیک شده است، اما سپس منابع اسرائیلی به صورت ضمنی اشاره کردند که این حملات کار رژیم صهیونیستی بوده است. این تجاوز دزدانه در شرایطی صورت میگیرد که ارتش سوریه مشغول پاکسازی مناطق تحت کنترل تروریستهای تکفیری است و در خبری گفته شد ارتش با تروریستها برای خروج از منطقه «یلدا»، «ببیلا»، «بیت سحم» و اردوگاه «الیرموک» به توافق رسیده است. این توافق پس از شکستهای سنگین تروریستها مقابل ارتش سوریه در حومه دمشق و خروج آنها از غوطه شرقی و القلمون شرقی حاصل شد.

اسرائیل متهم اصلی

روزنامه عبریزبان هاآرتص درباره حملات موشکی یکشنبه شب نوشت؛ «براساس برخی گزارشها اسرائیل مسئول این حمله بوده است».خبرگزاری آلمان نیز به نقل از منابع رسانهای گزارش داد این حملات موشکی، یک مقر در مرکز «نهر البارد» (در 60 کیلومتری شمال غرب استان حماه) و یک مرکز نظامی دیگر در منطقه «تقسیس» نزدیک شهر سلحب در حماه و نیز مقر «تیپ 47» را هدف قرار داده است. منابع آلمانی نیز احتمال دادند جنگندههای اسرائیلی این حملات را صورت داده باشند. گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد این حملات همچنین پایگاههای ارتش سوریه را در اطراف فرودگاه نظامی «النیرب» هدف قرار داده که نزدیک فرودگاه بینالمللی حلب است. در همین حال، شبکه تلویزیونی اسکاینیوز به نقل از فعالان سوری مدعی شد طی حملات موشکی یکشنبهشب به «مواضع ارتش سوریه و نیروهای مورد حمایت ایران»، بیش از 40 نفر جانشان را از دست دادند و حدود 60 نفر مجروح شدند. این شبکه مدعی شد پس از این حملات، در یکی از انبارهای تسلیحاتی متعلق به ایران در حومه شهر «سلحب» در ریف غربی حماه انفجارهایی بهوقوع
پیوسته است .

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفته بود اسرائیل آزادی عملیات در سوریه را برای خود محفوظ میداند. خبرگزاری اسپوتنیک اما در گزارشی گفت ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر درباره حملاتی که به پایگاههای ارتش سوریه در استانهای حما و حلب صورت گرفت، خودداری کرده است. پیشتر در تاریخ
9 آوریل نیز جنگندههای رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی تی4 ارتش سوریه حمله کرده بودند.

تکذیب یک خبر

هرچند برخی رسانهها گزارش دادند پایگاه فاطمیون در نزدیکی نهر البارد در حومه الغاب، هدف حمله موشکی قرار گرفته و به نیروهای ایرانی درآنجا آسیب رسیده است، اما یک فرمانده نظامی دراین پایگاه با تکذیب این خبرها گفت هیچ آسیبی به نیروهای لشکر فاطمیون نرسیده است. به گزارش تسنیم، یک منبع در گفتوگو با خبرنگار این خبرگزاری، گزارشهای منتشر شده درباره حمله موشکی به پایگاه نظامی ایران در سوریه و شهادت مستشاران ایرانی را تکذیب کرد. منابع غربی با گزارش این خبر گفتند هدف این حملات، انبارهای مهمات و مراکز آموزش سربازان و نیروهای نظامی بوده است. 25 فروردین گذشته سه کشور آمریکا، فرانسه وانگلستان به صورت هماهنگ در یک حمله مشترک به بهانههای واهی بیش از ده موشک به مواضع نظامی وغیر نظامی سوریه شلیک کردند. مجموع حملات دو ماهه گذشته، هماهنگی و مشارکت صهیونیستها را با کشورهای غربی نشان میدهد که از دوسو، کشور سوریه را هدف حملات خود قرار میدهند. این حملات در شرایطی است که سوریه میرود تا پرونده گروههای تروریستی و تکفیری را در سوریه درهم پیچیده و بساطشان را به کلی جمع کند. به همین دلیل است که برخی کارشناسان میگویند حملات هماهنگ غرب و رژیم صهیونیستی به سوریه کاملا در زمانی اتفاق میافتد که تروریستها به شکست نهایی خود در این کشور نزدیک میشوند.

سیاست بزن دررو

هرچند مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون از پذیرش مسئولیت حملات شب گذشته به مواضع نظامی سوری در حلب و حماه طفره رفتهاند، اما شواهد و قرائن جملگی حاکی از نقش مستقیم تلآویو در این تجاوز نظامی است. صهیونیستها در این مرحله سیاست بزن در رو را در پیش گرفته اند تا با وارد کردن ضربات شبانه بتوانند از مسئولیتها و پیامدهای آن طفره بروند و شانه خالی کنند. رژیم صهیونیستی طی هفت سالی که از بحران سوریه سپری میشود همواره ثابت کرده یک پای ثابت تجاوز نظامی آشکار به خاک سوریه و نقض حاکمیت ملی این کشور بوده است. از آنجا که رسانهها اعلام کرده اند انبار تسلیحات ارتش سوریه در حماه و حلب هدف حملات هوایی قرار گرفته اند نشان داده میشود رژیم صهیونیستی در راستای تضعیف قدرت نظامی ارتش و نیروهای مقاومت برآمده است. تجربه ثابت کرده اگر به صهیونیستها پاسخی دندان شکن داده نشود با فراغ بال به همین سیاست بزن در رو خود ادامه خواهند داد. به همین دلیل میطلبد نیروهای مقاومت بموقع و در شرایط مناسب دشمن صهیونیستی را از تکرار این حملات پشیمان کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها