چهار رویداد مهم هنرهای تجسمی

پیدا شدن اثری از ادگار دگا پس از 9 سال

نزدیک به یک دهه از این ماجرا می‌گذرد. 9 سال پیش موزه مارسی فرانسه اعلام کرد تابلویی از ادگار دگا (1917-1834) نقاش بنام فرانسوی ربوده شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۳۴

گفته میشود این اثر از شاهکارهای ادگار دگا در قرن 19 به حساب میآید. روز شنبه از هفتهای که گذشت رسانهها از پیدا شدن این تابلو خبر دادند.

گاردین نوشت این نقاشی در یک چمدان پیدا شده که در اتوبوسی حوالی پاریس بوده است. البته بهرغم پیدا شدن این نقاشی، هویت سارقان این اثرِ ادگار دگا همچنان نامعلوم است.

ارزش نقاشی موسوم به «همسرایان» (1877)، یک میلیون دلار تخمین زده شده است.

نمایش آثار جکسون پولاک در گالری ملی آمریکا

گالری ملی آمریکا در واشنگتن، آثاری از جکسون پولاک را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا 28 اکتبر 2018 برپاخواهد بود.

در نمایشگاهی که گالری ملی آمریکا از آثار این هنرمند ترتیب داده است، تعداد زیادی از کارهای پولاک روی کاغذ نمایش داده میشود. اثری که در تصویرِ موجود در این خبر خودنمایی میکند و در این نمایشگاه نیز نمایش داده شده، اثری است بینام که پولاک آن را سال 1951 با جوهر، روی کاغذی ژاپنی خلق کرده است.

جکسون پولاک (1956-1912) از مهمترین نقاشان معاصر و از پیشگامان جنبش هنری اکسپرسیونیسم انتزاعی در ینگه دنیاست. او را بیش از همه به خاطر سبک ویژهاش در نقاشی، یعنی نقاشی قطرهای میشناسند. از این هنرمند برجسته اثری نیز در موزه هنرهای معاصر موجود است: «نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی».
او این اثر را شش سال پیش از مرگش خلق کرد.

نمایش آثار ماکس بکمان در موزه باربرینی

موزه باربرینی آثاری از ماکس بکمان، هنرمند آلمانی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه از 24 فوریه آغاز شده است و تا دهم ژوئن 2018 برپاخواهد بود.

ماکس بکمان (1950-1884) از مهمترین نقاشان هنر معاصر آلمان است که او را بیش از همه از هنرمندان مطرح اکسپرسیونیستی برمیشمرند. او از پیشگامان جنبش عینیت نو است؛ هنری که در آن هنرمند به شکل حادی به احساسات درونی توجه میکند و تا حدود زیادی از واقعیت بیرونی و عینیت فاصله میگیرد.

موزه باربرینی در پوتسدام، مرکز ایالت براندنبورگ آلمان اعلام کرده است در نمایشگاه آثار بکمان، مخاطبان میتوانند مهمترین آثار این هنرمند را که ذیل هنر عینیت نو طبقه بندی میشود، مشاهده کنند.

پابلو پیکاسو: از نقاشیها تا مجسمهها در تیت مدرن لندن

نمایشگاهی از آثار پابلو پیکاسو، هنرمند بنام اسپانیایی در تیت مدرن لندن برپا میشود. این نمایشگاه از 8مارس 2018 برابر با 17 اسفند 1396 آغاز میشود و تا 9 سپتامبر سال جاری میلادی دایر خواهد بود.

پابلو پیکاسو، هنرمند جامعالاطرافی است که در قلمروهای مختلفِ نقاشی، طراحی، نگارگری و مجسمه سازی پرکار بوده است. این نمایشگاه به این ویژگی هنرمند اسپانیایی توجه ویژهای داشته است.

سایت تیت مدرن لندن نوشته است، این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انفرادی پابلو پیکاسو در تیت است که مخاطبان در آن میتوانند چهره به چهره بیش از صد اثر این هنرمند را اعم از نقاشی، طراحی و مجسمه ببینند. در این نمایشگاه تیت مدرن لندن همچنین تصاویری از زندگی شخصی و خانوادگی پابلو پیکاسو نیز نمایش داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها