علیرضا جهانبخش: تابه‌حال چنین رفتارهایی از من دیده‌اید؟

2 پیشنهاد جدی از ایتالیا و انگلیس داشتم

علیرضا جهانبخش یکی از با اخلاق‌ترین بازیکنان تیم‌ ملی است؛ به همین دلیل وقتی همه مصاحبه سرمربی آلکمار درباره او را خواندند، تعجب کردند. این مربی بعد از بازی روداکرکراد گفت، جهانبخش در این باره قصد داشته بازیکنان حریف را تحقیر کند. او کنار زمین شروع به روپایی زدن کرد و این مساله بازیکنان حریف را تحریک کرد. جهانبخش می‌گوید هیچ‌وقت قصد نداشته کسی را تحقیر کند.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۱۴

علیرضا از بازی رودا شروع کنیم. اتفاقاتی در این بازی افتاد که باعث انتقاد شدید سرمربی تیم حریف شد. واقعا قصد داشتی بازیکنان حریف را تحقیر کنی؟

شما تا به حال چنین رفتاری از من دیده اید؟ تا به حال دیدهاید در زمین بازی بخواهم بازیکن را تحقیر کنم. من اصلا نمیخواستم چنین کاری کنم. هدف این نبود که بخواهم بازیکنان حریف را تحریک کنم.

ولی این برداشت از حرکت تو شد.

در آن صحنه که من روپایی زدم، خارج از زمین بودم. یعنی اینطور نبود که بخواهم در جریان بازی چنین کاری کنم. در زمین بازی خیلی وقتها از این اتفاقها میافتد. حتی دیدهایم مربی کنار خط توپ را میگیرد و روپایی میزند. من واقعا چنین هدفی نداشتم. چرا باید بخواهم بازیکنان حریف را تحقیر کنم؟ مگر بازیکنی بوده ام که قبلا از این کارها کرده باشم؟ یک وقتی بازیکنی هست که از این کارها میکند، میگویند هدفش این بود ولی من نه در زمانی که در لیگ برتر بودم، نه در تیم ملی و نه حتی در هلند از این کارها نکردهام.

واقعا رفتار تو باعث تحریک بازیکنان شد؟

این سوءبرداشت برای آنها به وجود آمد. من هرگز چنین هدفی نداشتم. چرا باید بازیکنان این تیم را علیه خودمان تحریک کنم و بخواهم بازی را به تشنج بکشم. ولی خیلی ناراحت شدم که مسابقه دو بر دو تمام شد. باید این بازی را میبردیم و خیلی هم تلاش کردیم. میتوانستیم به آژاکس که در رده دوم حضور دارد، خیلی نزدیک‌‌تر شویم. الان هم انگیزه داریم و میخواهیم مثل هفتههای گذشته دوباره با قدرت ادامه دهیم. قطعا این دو امتیازی که از دست دادیم، انگیزهمان را بیشتر میکند تا در بازیهای بعدی جبران و امتیازات بیشتری جمع کنیم.

در آلکمار هم که ماندی.

بله، نقل و انتقالات فوتبال اروپا به پایان رسید و من در آلکمار ماندم.

همیشه میگویی باید پیشنهاد رسمی به دستت برسد. این درست است که یک پیشنهاد از سری A داشتی؟

دوست ندارم زیاد درباره این مسائل حرف بزنم که بگویند دارم بازار گرمی میکنم. ولی دو پیشنهاد خیلی جدی به من شد. از ایتالیا و انگلیس دو پیشنهاد رسید، ولی من تصمیم گرفتم در آلکمار بمانم. صحبتهای جدی هم با مدیر برنامههایم کردند، ولی دوست نداشتم قبل از جامجهانی شرایط به طور کامل عوض شود. میخواستم در جایی بازی کنم که راحت هستم. من علاقه دارم به لیگهای بهتر و باشگاههای بزرگتری بروم ولی با خودم فکر کردم ژانویه زمان خوبی برای نقل و انتقالات نیست و بهتر است در تابستان بعدی به این موضوع جدی‌‌تر فکر کنم.

سوال آخر هم درباره تیم ملی است و آخرین شرایطش. اتفاقات را دنبال میکنی؟

بله، با مربیان تیم ملی در ارتباط هستم و امیدوارم زودتر اردوی تیم ملی آغاز شود تا بتوانم همبازیانم را ببینم. فرصت زیادی تا شروع جام جهانی نداریم. باید با قدرت به کارمان ادامه دهیم. نیاز به بازیها و اردوهای خوب داریم. کادر فنی تیم ملی در این زمینه برنامه ریزی کرده و دو بازی خیلی خوب در فروردین خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها