راز سرقت 100 هزار دلاری از مرد صراف که دلارهایش را به دو کارمند خود سپرده بود در نهایت با اعترافات یکی از کارمندان صرافی افشا شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۵۷
راز سرقت 100 هزار دلاری فاش شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس،‌ رسیدگی به این پرونده از روزی آغاز شد که مردی صاحب یک صرافی در میرداماد نزد ماموران کلانتری 138 جنت آباد رفت و پس از مکث کوتاهی از سرقت شدن 100 هزار دلار پولش خبر داد.

وی مدعی بود دو کارمندش قرار بوده مقدار 100 هزار دلار را به خانه اش تحویل دهند اما راس ساعت 19:30 با او تماس گرفته و اعلام کرده اند همه دلارها به سرقت رفته است.

پس از این پرونده ای مربوط به این ماجرا در شعبه 15 بازپرسی دادسرای ناحیه پنجم تشکیل شده و گروهی از ماموران زبده آگاهی مامور حل این معما شدند.

در ابتدا دو کارمند صرافی تحت بازجویی قرار گرفتند که یکی از آنها گفت: من و عرفان قرار بود مقداری دلار را با ماشین خودم به خانه صاحب صرافی ببریم. عرفان به دم خانه من آمد تا با ماشین من این کار را کنیم اما یکدفعه دو مرد که یکی لباس نظامی به تن داشت و دیگری کت و شلوار شخصی پوشیده بود مانع ما شدند و گفتند کدام یک از شما داریوش است ما گفتیم هیچکدام که آنها ما را دروغگو خواندند و شروع به گشتن ما کردند دقایقی از این گشتن نگذشته بود که دلارها را از لباس عرفان درآوردند.

بعد از این کارت شناسایی از آنها خواستیم که به ما گفتند دنبال ماشین ما به کلانتری بیایید و خودروی آنها یک پرشیای سفید رنگی بود اما در میانه راه آنها را گم کردیم.

به این صورت تحقیقات محلی آغاز شد و تصاویری از دوربین مداربسته موجود در محل به دست آمد اما همچنان ردی از سارقان مشخص نبود تااینکه با بررسی تلفن کارمن دیگر صرافی تماس های مشکوکی از افراد ناشناس به دست آمد و با دستور باز پرس سعید احمدبیگی بالاخره دو کارمند صرافی بازداشت شدند.

عرفان کارمندی بود که براساس اظهارات خودش پول ها دور کمرش قرار گرفته بود و ماموران قلابی از او دلارها را ضبط کرده بودند. او به بازپرس پرونده می گوید: روز واقعه پسرعمه ام چند بار به من زنگ زد و دائم می پرسید کجایی.

از فبل می دانست که من چه کاره هستم و آخرین تماسی که گرفت دقیقا جنت آباد بود گفت کجایی؟ من گفتم کنار رستوران اژدر هستم و لحظاتی بعد از این سرقت اتفاق افتاد و دلارها را از ما گرفتند.

به این صورت هویت پسرعمه عرفان که فرشید نام داشت در پرونده مشخص شد و او پس از بازداشت در برابر بازپرس سعید احمدبیگی لب به اعتراف گشود و از نقشه شومی که برای دلارها کشیده بود پرده برداشت.

دلارها نیز پس از کشف و ضبط بدون کمترین کسری تحویل مرد صراف داده شد. همچنین متهم در اعترافاتش گفت دلارها را به دلیل اینکه اعتقاد داشته شبهه ناک هستند سرقت کرده است. همچنان تحقیقات در این پرونده در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها