جزئیاتی جنجال برانگیز از یک سال ریاست جمهوری ترامپ

درون کاخ سفید چه می‌گذرد؟

کتاب «خشم و آتش؛ درون کاخ سفیدِ ترامپ» نوشته مایکل وولف به توصیف رفتارهای ترامپ و تیم انتخاباتی او پیش از پیروزی تعجب‌برانگیز ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا و همچنین به ابعاد شخصیتی ترامپ از دیدگاه اعضای کابینه وی (بویژه استیو بَنِن، استراتژیست ارشد برکنارشده کاخ سفید) طی یک سال اول ریاست‌جمهوری او پرداخته است. به گزارش مشرق نیوز، پیش از آن‌که آتش و خشم به طور رسمی منتشر شود، بخش‌های منتخبی از آن در رسانه‌های مختلف آمریکایی منتشر شد و با توجه به توصیفات جنجال‌برانگیز کتاب از ترامپ و تیم انتخاباتی و کابینه او، بسرعت توانست مخاطبان بی‌شماری را به خود جلب کند.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۹۹

کدام بخش از کتاب وولف، بیش از همه ترامپ را عصبانی کرده است؟

شاید جنجالبرانگیزترین بخش از کتاب وولف دور، جایی است که وی به نقل از استیو بنن، اقدام پسر دونالد ترامپ (دونالد ترامپ پسر) در برقرار کردن ارتباط ایمیلی با یک وکیل روسی با هدف تخریب هیلاری کلینتون را خیانتآمیز توصیف میکند. اگرچه افشای این ایمیلها جایی برای انکار باقی نگذاشته است و نشان میدهد تیم ترامپ برای پیروزی در انتخابات و جمعآوری مدارک و شواهدی علیه کلینتون حتی به روسها نیز متوسل شده است، اما استفاده بنن (که زمانی مشاور ارشد ترامپ محسوب میشد) از واژه خیانت در اشاره به فرزند رئیسجمهور آمریکا برای ترامپ بسیار گران تمام شد و از همین رو هم رسانههای آمریکایی مینویسند ترامپ، بیش از هر چیز از اظهارات بنن در این کتاب به خشم آمده است.

برخی نقلقولهای منتسب به بنن در کتاب آتش و خشم (که آتش و خشم ترامپ علیه وی را به دنبال داشتهاند) عبارتند از:

«سه نفر از افراد ارشد در کمپین [انتخاباتی ترامپ] معتقد بودند فکر خوبی است که درون برج ترامپ، در اتاق کنفرانس طبقه 25، با [نمایندگان مستقیم] یک دولت خارجی دیدار کنیم؛ آن هم بدون حضور هیچ وکیلی. هیچ وکیلی خبر نکرده بودند. هر کس [که از این ماجرا خبر داشت] حتی اگر فکر نمیکرد این کار مصداق خیانت، میهنفروشی یا کثافتکاری است، در حالی که به نظر من مصداق همه اینها بود، باز هم باید فوراً افبیآی را خبر میکرد.»

«احتمال اینکه دونالد جونیور این جوموها را به دفتر پدرش در طبقه 26 نبرده باشد، صفر است.» [مشخص نیست منظور از جومو چیست، اما معنای این جمله آن است که پسر ترامپ، قطعاً او را از این جلسه باخبر کرده است. ]

«میدانید موضوع از چه قرار است. همه چیز به پولشویی ربط دارد. میولر، اول [اندرو] وایزمن [دادستان ارشد آمریکایی] را انتخاب کرد، چون او دستی در پولشویی دارد. مسیر آنها تا ترامپِ هم دقیقاً از پل مانافورت [رئیس کمپین ترامپ]، دونالد جونیور و جرد کوشنر [داماد و مشاور ارشد ترامپ] میگذرد... مثل موی روی صورت [مثل روز]، روشن است.»

«آنها دونالد جونیور را مانند تخممرغ در تلویزیون ملی میشکنند.»

زنبارگی رئیسجمهور آمریکا با همسران دوستانش؛ وولف، ترامپ را چگونه توصیف میکند؟

وولف در کتاب خود بارها ترامپ را از قول اطرافیانش به سخره میگیرد.به عنوان نمونه، وی به نقل از «کیتی والش» معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید که تنها دو ماه در این سِمت بود، مینویسد کار کردن با ترامپ «مانند تلاش برای فهمیدن منظور یک بچه» بود. یا مثلا در جایی از کتاب در اشاره به وضعیت روانی ترامپ میخوانیم: «همه این واقعیت دردناک را میدانستند که سرعت تکرارهای ترامپ دارد افزایش مییابد. قبلاً سه داستان را دقیقا کلمه به کلمه و عبارت به عبارت طی 30 دقیقه تکرار میکرد، اما الآن این کار را طی ده دقیقه انجام میدهد.»

ابعاد جزئیتری از زندگی و رفتارهای سیاسی ترامپ نیز در آتش و خشم به تصویر کشیده شده است. به عنوان مثال، در جای دیگری از کتاب اشاره شده که ترامپ «مدتهاست از مسموم شدن [و سوءقصد] میترسد» و برای همین فقط غذاهای مکدونالد را میخورد. یا مثلا وقتی «راجر ایلز» رئیس فاکسنیوز و دوست صمیمی ترامپ، «جان بینر» را به عنوان یکی از گزینههای احتمالی ریاست ستاد کارکنان کاخ سفید پیشنهاد کرد، با اینکه بینر بین سالهای 2011 تا 2015 رئیس مجلس نمایندگان کنگره بود، اما ترامپ او را نمیشناخت و در پاسخ ایلز گفت: «[این آدم] کی هست؟»

همچنین وولف مینویسد که ایوانکا (دختر ترامپ) موهای پدرش را مسخره میکرد و به شوهرش میگفت میخواهد به جای هیلاری کلینتون، اولین رئیسجمهور زن آمریکا باشد. وولف همچنین ادعا میکند ملانیا ترامپ (همسر رئیسجمهور آمریکا) در شب اعلام نتایج انتخابات و پس از قطعی شدن پیروزی همسرش، داشت اشک میریخت؛ اشکهایی که «از روی خوشحالی نبود.» اما یکی از توصیفاتی که از ترامپ شده و نشان میدهد وی هنوز هم دست از زنبارگی برنداشته است، توصیف رفتار وی با همسران دوستانش است.

وولف در بخشی از کتاب پس از اشاره به شباهتهای ترامپ به بیل کلینتون در زمینه زنبارگی مینویسد: «ترامپ دوست داشت بگوید یکی از چیزهایی که به زندگی، ارزش زندگی کردن میدهد، «خوابیدن با همسران دوستانت» است. وی برای آنکه همسر دوستش را «به رختخواب ببرد»، تلاش میکرد او را متقاعد کند شوهرش [یعنی دوست ترامپ] آنگونهای نیست که او فکر میکند. وی سپس به منشیاش میگفت تا دوستش را به دفترش دعوت کند. وقتی دوست ترامپ به دفترش میآمد، او کاری را شروع میکرد که از نظر خودش همان گپوگفتهای جنسی عادی و روزمره بود: «هنوز هم از رابطه جنسی با همسرت لذت میبری؟ هرچند وقت یک بار؟ حتماً تا حالا با زن دیگری رابطه داشتهای که بیشتر از همسر خودت لذتبخش بوده باشد. برایم تعریف کن.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها