گزارشی از ویژه‌برنامه‌های رسانه ملی برای گرامیداشت 9 دی

بزرگداشت حماسه وحدت

شبکه‌های مختلف سیما برای بزرگداشت حماسه مردمی که در روز 9 دی 1388 در سراسر کشور خلق شد، ویژه‌برنامه‌هایی را تقدیم مخاطبانشان می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۷۴
بزرگداشت حماسه وحدت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت فرارسیدن سالروز خلق یک حماسه بزرگ و پاسخ مردم ولایتمدار ایران اسلامی به تلاش تفرقه‌افکنان در صفوف متحد مردم، ویژه‌برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف مستند، گفت‌وگو محور، فیلم‌های سینمایی و داستانی و برنامه‌های زنده و تولیدی تدارک دیده شده تا به نوعی یادآوری روز‌های بروز فتنه، هوشیاری رهبری انقلاب و اثبات ولایتمداری مردم در آن زمان باشد.

شبکه یک

ویژه‌برنامه «روز بصیرت» کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما، امشب حدود ساعت 18 از این شبکه پخش می‌شود.

شبکه 2

«روز بصیرت» کاری از گروه سیاسی شبکه دو سیماست که شنبه 9 دی ساعت 19 و 50 دقیقه پخش می‌شود. این مستند روایت گونه از حضور مردم در مقابله با فتنه و ابعاد جهانی حماسه مردم در 9 دی می‌گوید.

همچنین مستند «حماسه مردم» با رو کردن سند مرتبط به این حماسه، یکشنبه ساعت 19 و 50 دقیقه پخش خواهد شد.

برنامه «زنده‌باد زندگی» امروز ساعت 10 و 30 دقیقه به موضوع روز بصیرت و میثاق با ولایت می‌پردازد. این برنامه با پخش کلیپ و پلی بک‌های مرتبط و بحث و گفت‌وگو درباره جشنواره طراحی پوستر حماسه 9 دی، تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «عصر خانواده» نیز با پرداختن به موضوع حماسه 9 دی و اشاره به بصیرت و آگاهی مردم به صورت زنده شنبه ساعت 18 با مخاطبان همراه می‌شود.

پخش کلیپ «پرتو خورشید» با صدای کسری کاویانی و شعری از سیدکمال هاشم‌زاده هم از دیگر اقدامات شبکه دوی سیما به مناسبت این روز خواهد بود.

شبکه 3

دو مستند «خارج از دید» و «9 دی» با موضوع فتنه 88 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

«9 دی» مستندی تک‌قسمتی، کاری از گروه سیاسی شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی هومن نیری است که به بررسی ایجاد و شکل‌گیری فتنه سال 1388 با دخالت دشمنان خارجی و همکاری عمال داخلی و با استفاده از رسانه‌ها و فضای اینترنت می‌پردازد. این برنامه بعد از خبر شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مجموعه مستند «خارج از دید» با موضوع فتنه 88 نیز هر شب ساعت 19 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این مستند ده قسمتی به روایت جزء به جزء آنچه در جریان انتخابات سال 1388 و آشوب‌های پس از آن به وقوع پیوست، می‌پردازد. مجموعه مستند خارج از دید از تولیدات مرکز بسیج صداوسیماست که قرار است هر شب از ساعت 19 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما پخش شود.

شبکه 5

شبکه پنج سیما در روز 9 دی با ویژه‌برنامه‌هایی درباره حماسه این روز بزرگ همراه با مخاطبانش خواهد بود.

اسب تروا، عنوان مستندی از گروه سیاسی شبکه پنج سیماست که به مناسبت حماسه یوم‌الله 9 دی، تقدیم مخاطبان این شبکه می‌شود. این مستند به تهیه‌کنندگی محسن علیایی به مناسبت 9 دی، تهیه و تولید شده و موضوع آن فتنه سال 88 و انقلاب‌های مخملی است.

برنامه «به خانه برمی‌گردیم» نیز با پرداختن به این موضوع از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

شبکه مستند

شبکه مستند سیما به مناسبت سالروز حماسه 9 دی مستندهای«خارج از دید»، «زخم تازه» و ویژه‌برنامه جشنواره عمار را برای پخش در نظر گرفته است.

خارج از دید، به کارگردانی مهدی نقویان که قرار است هر شب ساعت 20 و 20 دقیقه پخش شود، به روایت آنچه در جریان انتخابات سال 1388 و آشوب‌های پس ‌از آن به وقوع پیوست، می‌پردازد.

ویژه‌برنامه جشنواره مردمی فیلم عمار که به پخش گزارش‌ها و گفت‌وگو با مستندسازان می‌پردازد نیز هرشب ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت ده شب روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

جشنواره مردمی فیلم عمار هرسال در ایام بزرگداشت حماسه مردمی 9 دی برگزار می‌شود و در آن برترین آثار سینمای انقلاب معرفی می‌شود.

شبکه قرآن و معارف

این شبکه در روز 9 دی برنامه زنده «طلیعه» را از ساعت 10 و 30 دقیقه تقدیم مخاطبان می‌کند. در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی درباره حماسه 9 دی و اتفاقات آن روزها سخن خواهد گفت.

پخش سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در روز‌ شنبه نیز ازجمله برنامه‌های این شبکه به مناسبت 9 دی است. این سخنرانی‌ ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه قرآن و معارف پخش می‌شود.

روز بصیرت در رادیو

شبکه‌های رادیویی همزمان با فرارسیدن 9 دی، روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت، 122 برنامه به مدت 2402 دقیقه روی آنتن می‌برند.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، ویژه‌برنامه رادیو ایران «شکوه بصیرت» 9 دی به انعکاس مراسم بزرگداشت این روز در سراسر کشور می‌پردازد. شکوه بصیرت، نه تنها به پوشش مراسم در تهران می‌پردازد بلکه گزارشگران رادیو ایران در سراسر کشور گزارش‌های خود را به برنامه ارسال می‌کنند. استفاده از صحبت‌های کارشناسان مسائل سیاسی از دیگر قسمت‌های این برنامه خواهد بود که به تهیه کنندگی آرمان ستوده از ساعت 9 تا 10 و 30 دقیقه، شنوندگان را همراهی می‌کند.

برنامه «دریچه» رادیو جوان 9 دی به مناسبت روز بصیرت با موضوع کنترل ذهن روی آنتن می‌رود. دریچه، برنامه‌ متشکل از آیتم‌های مختلف است که در خصوص مسائل سیاسی و تاریخی به مباحث روشنگری، بصیرت و بیداری اسلامی اختصاص دارد. این برنامه شنبه از ساعت 19 و 30 دقیقه شنیده می‌شود.

برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو روز شنبه ساعت 7 با اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری مراسم ویژه 9 دی و ارتباط با مسئولین برگزارکننده این مراسم ها، شنوندگان را همراهی می‌کند.

گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ ویژه‌برنامه «کافه نیمروز» را تدارک دیده است. این برنامه امروز ساعت 10 و 30 دقیقه به موضوع اتفاقات 9 دی 88 خواهد پرداخت.

برنامه‌های «9 دی کجا بودید» و «یک پاسخ یک پاداش» نیز به شیوه پرسش و پاسخ و با مشارکت مخاطبان به تبیین حماسه 9 دی خواهد پرداخت.

«سایه روشن» برنامه‌ای است از رادیو تهران که ساعت 15 امروز در قالب مستند گزارشی روی آنتن می‌رود. همچنین برنامه «صبح تهران» نیز که ساعت 6 و 35 دقیقه روی آنتن می‌رود، نگاهی اجتماعی و سیاسی به روز بصیرت خواهد داشت.

«تجلی بصیرت»رادیو معارف با هدف بیان تبیین حضور مردم در حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه امروز از ساعت 8 و 40 دقیقه روی آنتن می‌رود. در این ویژه برنامه موضوعاتی همچون ثمرات و برکات حماسه و بصیرت 9 دی، تلاش‌های دشمن برای از بین بردن اهمیت و آثار این حماسه، بررسی همکاری دشمنان انقلاب با فتنه‌گران و حماسه 9 دی و استحکام پیوند مردم با ولایت توسط آیت‌الله سیداحمد خاتمی بررسی خواهد شد.

برنامه «همپای صبا» رادیو صبا ساعت 8 و 30 دقیقه امروز به پرسش و پاسخ درباره حماسه 9 دی می‌پردازد.

نمایش رادیویی «بصیرت» امروز ساعت 6 و 30 دقیقه از رادیو نمایش شنوندگان را همراهی می‌کند. همچنین نمایش «آی آر 655» امروز ساعت 7 و 15 دقیقه روی آنتن می‌رود.

رادیو ورزش با برنامه «صبح و ورزش» از ساعت 7 و 10 دقیقه امروز از طریق ارتباط با گزارشگران مستقر در سطح شهر و همین‌طور مصاحبه با ورزشکاران و سرآمدان ورزشی کشورمان به این رویداد مهم می‌پردازد.

رادیو اقتصاد به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در برنامه «روز از نو» ساعت 6 و 30 دقیقه امروز به مقوله اهداف اقتصادی استکبار درخصوص ایجاد فتنه خواهد پرداخت.

برنامه «ره‌آورد» رادیو سلامت نیز امروز ساعت 8 با مباحث انسجام و همبستگی ملی و نقش بصیرت در همبستگی اجتماعی، شنوندگان را همراهی می‌کند.

دهه بصیرت در سیمای نور

مراکز استانی رسانه ملی در سراسر کشور با تولید و ارائه هزاران دقیقه برنامه به مناسبت سالروز خلق حماسه 9 دی، به تبیین عشق و علاقه مردم به نظام و رهبری می‌پردازند. از جمله، صدا و سیمای مرکز قم به مناسبت ایام دهه بصیرت با پخش ویژه‌برنامه‌هایی، حماسه باشکوه مردم را در این ایام گرامی می‌دارد.

به مناسبت دهه بصیرت که از 9دی آغاز و تا 19 دی ادامه دارد، ویژه برنامه‌ای با عنوان «حماسه بیداری» هر شب از ساعت 18و15 دقیقه تا 19 از رادیو قم برای شنوندگان پخش خواهد شد.

این برنامه با هدف بصیرت افزایی و تشریح برکات حماسه 9 دی مردم انقلابی استان قم، پخش می‌شود و علی حبیبیان از استادان دانشگاه شهید محلاتی و حجت‌الاسلام حسین‌زاده، عضو هیات علمی جامعه المصطفی، کارشناسی برنامه را به عهده دارند.

در سیمای مرکز قم نیز همزمان با یوم‌الله 9 دی و آغاز دهه بصیرت ویژه‌برنامه زنده «بصیرت» در چهار قسمت با هدف تبیین بصیرت در عهد رسول‌الله صلی الله علیه و آله، بصیرت در شروع انقلاب و یاران امام خمینی رحمت‌الله علیه، بصیرت در فتنه سال 88 و ادامه جریان فتنه در جریان کنونی انقلاب با کارشناسی حجج اسلام آشتیانی نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ ذوالنوری نماینده کنونی مردم قم در مجلس شورای اســلامی و رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکــران و رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام حسین نطنزی و اجرای محمد جواد محمدی تا دوشنبه 11 دی، ساعت 19 و 30 دقیقه از شبکه نور استان قم پخش خواهد شد.

9 دی در افق

برنامه زنده «جهان‌آرا» به تهیه‌کنندگی محمدعلی بازی با پرداختن به حماسه 9 دی و فتنه سال 88 از 9 تا 11 دی، ساعت 22 در سه قسمت تقدیم مخاطبان شبکه افق می‌شود.

مستند «گرم‌ترین روز زمستان» به تهیه‌کنندگی مهدی نقویان به اتفاقات سال 88 و فتنه بزرگی که دشمنان برای ملت ایران رقم زده بودند، می‌پردازد. این مستند امشب ساعت 19 پخش خواهد شد.

مستند «برادران» هم به تهیه‌کنندگی مهدی نقویان، امشب ساعت 21 به موشکافی یکی از شایعات بزرگ در جریان فتنه سال 88 خواهد پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها