خشایار راد این روزها در حال ایفای نقش در سریال بوی خوش زندگی است ؛ سریالی که به کارگردانی علی شاه حاتمی برای نمایش از شبکه 5 سیما در ایام ماه رمضان ساخته می شود.راد در گفتگو با خبرنگار ما می گوید:
کد خبر: ۱۰۹۷۴۵
در این سریال ، نقش دایی یکی از شخصیت های اصلی سریال را ایفائ می کنم. شغلم در این داستان مسافرکشی است و با تاکسی کار می کنم. خانم مهیمن در این سریال در نقش همسر من و آتوسا گودرزی در نقش دخترم نرگس بازی می کند.
من در این داستان به بیماری آسم مبتلا هستم و دخترم نرگس هم مشکل قلبی دارد. تامین هزینه های درمان دخترم و مسائل دیگر، مشکلاتی را برای من در این داستان به وجود می آورد و...خشایار راد به دلیل فیزیک و صدای خاصی که دارد همیشه انتخاب خوبی برای ایفای نقش آدمهای هفت خط و شارلاتان است. البته با چند درجه تخفیف می توان او را برای نقش افرادی که اندکی شیشه خورده دارند هم انتخاب کرد.این بازیگر از جمله هنرمندانی است که چهره ای جدی دارد؛ اما ترکیب این چهره جدی با صدای نسبتا تو دماغی او و نقشهایی که برای ایفای آن انتخاب می شود، از او بازیگری طنز می سازد که در نقشهای کوتاه و بلند دیده می شود.
راد آن گونه که خودش می گوید فعالیت هنری اش را از سال 53 در تئاتر آغاز کرد و تا سال 79 در این رشته فعالیت کرد. او 30 سال کارمند بانک بوده و به همین دلیل قانع کننده نمی توانست در عرصه تصویر حضور داشته باشد.آغاز فعالیت او در تلویزیون با سریال قطار ابدی در سال 79 بود که در آیتم ننه شهرزاد قصه گو، او راوی داستان بود. بعدها در کوچه اقاقیا حضور یافت و در سریال خوش غیرت هم در نقش شخصیتی به نام پیتوک حضور یافت که یک ضدقهرمان کاریکاتورگونه بود که قصد داشت داروهای ارسالی مردم ایران برای ملت عراق را بدزدد.
بازی در سریال زندگی به شرط خنده هم آخرین فعالیت او بود که از تلویزیون پخش شد. البته سریال کلانتری 99 هم با حضور این بازیگر ساخته شد که پخش آن بعد از چند قسمت متوقف شد.
ماه رمضان سال 84 و 83 هم این بازیگر با 2سریال متهم گریخت و خانه به دوش میهمان شبکه 3 سیما بود. البته آن طور که از ظاهر این نقش برمی آید، او در این سریال شخصیتی کاملا مثبت دارد و دیگر از شیطنت شخصیت های قبلی در کار او خبری نخواهد بود.


رضا استادی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها