در چهار بازی نخست لالیگا که کریستیانو رونالدو از بازی برای رئال محروم بود، تیم زیدان در گلزنی به مشکل خورده بود. در همان روزها این شایعه پخش شد که مربی فرانسوی رئال برای پایان دوران محرومیت ستاره شماره 7 خود روز شماری می‌کند. بازی سه‌شنبه شب این تیم در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر دورتموند به خوبی ثابت کرد حتی اگر آن شایعات صحت نداشته باشد، اما این ستاره پرتغالی همچنان اصلی‌ترین تکیه‌گاه زیدان برای پیروزی در نبردهای سخت و دشوار است.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۲۶

رونالدو سه‌شنبه شب علاوه بر بازی درخشان و گلزنی توانست مسیر چند سال گذشته خود در ثبت رکوردهای فوق‌العاده را ادامه دهد. او با دو گلی که وارد دروازه دورتموند کرد و پیروزی 3 بر یک تیمش را رقم زد، تعداد گل‌های خود را در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به 110 گل رساند. رونالدو این تعداد گل را در 146 بازی برای اسپورتینگ، منچستر یونایتد و رئال به ثمر رسانده است. به این ترتیب او در 13 بازی قبلی تیمش در لیگ قهرمانان موفق شده 12بار دروازه حریفان را باز کند. با توجه به این‌که او تعداد گل‌های خود در فصل جاری را به چهار رسانده، احتمال می‌رود همچون سال گذشته بتواند عنوان آقای گلی این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

رونالدو از این حیث نیز رقابت شدیدی با لیونل مسی دارد و با این آمار تاکنون 14 گل بیشتر از ستاره آرژانتینی بارسا به ثمر رسانده است. رونالدو این 110 گل را در 15 کشور و 24 شهر مختلف به ثمر رسانده است و 33 تیم اروپایی نیز اسیر ماشین گلزنی این ستاره پرتغالی شده‌اند. در زمان حضور در منچستر و پیش از انتقال به رئال در سال 2009، او توانسته بود 16 گل اروپایی برای تیم سر الکس فرگوسن به ثمر برساند. از میان گل‌های اروپایی که برای رئال به ثمر رسانده، 49 گل را در سانتیاگو برنابئو زده است. او در بازی هفته سوم لیگ قهرمانان مقابل تاتنهام می‌تواند تعداد گل‌های اروپایی‌اش در خانه را به 50 برساند. صدمین گل او برای این باشگاه هم در فصل گذشته و در بازی رفت مرحله نیمه نهایی مقابل بایرن مونیخ به ثمر رسید.

آلمانی‌ها، قربانیان اصلی کریس

در میان تیم‌هایی که از رونالدو گل دریافت کرده‌اند، بایرن‌مونیخ با خوردن 9 در صدر قرار دارد. البته آمار نشان می‌دهد رونالدو در مقابل تیم‌های آلمانی بهترین عملکرد را داشته است، به طوری که علاوه بر بایرن، شالکه 04 هفت گل، دورتموند شش گل و ولفسبورگ سه گل از رونالدو خورده‌اند. از سوی دیگر، اگر گل‌های رونالدو را تنها در آلمان در نظر بگیریم او 12 گل در 10 بازی به ثمر رسانده است. دورتموند با پنج گل بیشترین ضربه را از رونالدو خورده است. سپس بایرن با چهار و شالکه سه گل قرار دارند. مهاجم پرتغالی همچنین مقابل تیم‌های آلمانی چهار پاس گل داده است.

همچنین او در تمام این بازی‌ها هفت بار موفق به هت‌تریک شده که این تیم‌ها سه بار دروازه خود را توسط رونالدو باز شده دیده‌اند: دیناموکیف، آژاکس، گالاتاسرای، شاختار دونتسک، بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید. در بازی دسامبر سال 2015 رئال مقابل مالمو که با نتیجه 8 بر صفر به نفع تیم اسپانیایی پایان یافت، رونالدو چهار مرتبه موفق به گلزنی شد. تنها رکورد باقی مانده رونالدو در این زمینه در مقایسه با مسی این است که هنوز نتوانسته در یک بازی اروپایی 5 گل برای تیمش به ثمر برساند. ستاره آرژانتینی بارسا در پیروزی 7 بر یک تیمش مقابل بایرن لورکوزن در سال 2012، 5 گل تیمش را به ثمر رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها