حمایت شریعتمداری از بخشنامه حذف قیمت مصرف کننده

محمد شریعتمداری وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از بخشنامه جنجالی محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت درباره حذف قیمت مصرف‌کننده از روی برخی کالاها دفاع کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۳۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ابلاغ دستور حذف قیمت مصرف‌کننده روی برخی کالاها، اظهار کرد: در دولت یازدهم وزیر صنعت و معدن، تجارت در این مورد بررسی‌هایی را انجام داده و تصمیماتی را اتخاذ کرده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تولیدکنندگان عمده با نصب برچسب قیمتِ قابل ملاحظه‌ای روی محصولات، آنها را در اختیار مراکز مهم فروش قرار می‌دادند و به این فروشندگان تخفیفات بالای 40 تا 50 درصدی داده می‌شد. وی اظهار کرد: قیمت غلط‌انداز مصرف‌کننده روی محصولات یک رانت را ایجاد می‌کند و حوزه خرده‌فروشی کشور را با بحران‌هایی روبه‌رو می‌کند.

شریعتمداری با تاکید به این‌که به‌منظور ایجاد رقابت تصمیم گرفته شد تولیدکنندگان برچسب قیمت را روی محصولات خود اعمال نکنند، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان می‌توانند بر اساس فاکتور فروش و میزان تخفیفی که می‌خواهند منظور کنند، محصولات را به‌فروش برسانند.

براساس بخشنامه نعمت‌زاده، از مهرماه امسال، تولیدکنندگان کالاهایی چون محصولات سلولزی، شکلات و شیرینی الزامی به درج قیمت مصرف‌کننده روی محصولات خود ندارند. کارشناسان معتقدند این بخشنامه، می‌تواند موجب گران‌فروشی شود.

حذف قیمت مصرف‌کننده یکی از پربحث‌ترین بخشنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در روزهای گذشته واکنش‌های متعددی را به خود دید. موافقان این بخشنامه یکی از دلایل گرا‌ن‌فروشی موجود در سطح بازار را قیمتگذاری در مبدأ می‌دانند زیرا در نهایت قیمتگذاری‌ها واقعی نبوده و همین سبب شکل‌گیری تخفیفات نامعقول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها