سیدحسن نصرالله تاکید کرد:

پیروزی شرق لبنان یعنی مرگ داعش

دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه‌شب درباره آخرین تحولات از جمله پیروزی نیروهای مقاومت مقابل تروریست‌های داعش در شرق‌لبنان‌به‌سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۴۳

سیدحسن نصرالله در این سخنرانی تاکید کرد: پیروزی در «الجرود» بخشی از پیروزی‌های موجود در منطقه است. شکست‌های داعش از موصل، البادیه و جنوب الرقه تا دیرالزور و حلب موجب شکست روحی بسیار سنگین عناصر داعش که در مرزهای لبنان و سوریه می‌جنگیدند، شد. تکفیری‌ها در الجرود نه‌تنها تهدیدی برای مناطق مرزی بلکه تهدیدی برای تمام اراضی لبنان بودند.

به گزارش پایگاه العهد، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود شهادت نیروهای ارتش لبنان را که پیکر آنان بازپس‌گرفته شد، تسلیت گفت. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به خانواده‌های شهدای مقاومت و ارتش سوریه درود فرستاد. وی درباره عملیات اخیر تبادل اسرا و پیکر شهدا با تروریست‌های داعش تصریح کرد: در گفت‌وگو با داعش شروطی را برای تعیین سرنوشت نیروهای ارتش و تحویل پیکر کل شهدایی که در جبهه بودند و نیز آزادی افراد ربوده شده اعلام کردیم.

دبیرکل حزب‌الله همچنین خاطرنشان کرد که تحولات شرق لبنان و آنچه در «الجرود» رخ داد از لحاظ سیاسی و نظامی به معنای تسلیم شدن داعش است. وی افزود: همه متفق‌القول هستند اگر اراضی لبنان و سوریه را بدون تعیین سرنوشت نیروهای ارتش، آزاد می‌کردیم، پیروزی ناقص بود.

سید مقاومت در ادامه بیان کرد: یکی از دلایل این که نبرد در الجرود به کندی پیش رفت تعیین سرنوشت نیروهای ارتش بود؛ چرا که اگر دنبال یکسره کردن نبرد بودیم امکان داشت بسیاری از غیرنظامیان و کسانی که از محل نظامیان اطلاع داشتند، کشته شوند. به کسانی که از ما درخواست انتقام گرفتن و یکسره کردن وضعیت نظامی داشتند، می‌گوییم که ما به توافق و عهد خود پایبند بودیم. ما در آستانه آزادسازی تمام اراضی لبنان و تامین امنیت کامل مرزها با سوریه قرار داریم.

دبیرکل حزب‌الله با بیان این که اهداف دو عملیات «فجر الجرود» و «ان عدتم عدنا» به طور کامل محقق شده است، تعداد شهدای حزب‌الله در نبرد الجرود را 11 نفر و تعداد شهدای ارتش سوریه را هفت نفر اعلام کرد .

خدمت تکفیری‌ها به رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: هر روزی که می‌گذرد ثابت می‌شود این گروه‌های تکفیری دست‌پرورده آمریکا هستند و خدمتی را که این گروه‌ها به رژیم صهیونیستی کرده‌اند در طول سال‌ها نشده است. کسی که برای داعش در سوریه، القلمون و عراق گریه می‌کند اسرائیلی‌ها هستند و نبرد الجرود تکمیل‌کننده نبرد برای ساقط کردن طرح اسرائیلی است.

سیدحسن نصرالله عنوان کرد: 28 آگوست 2017 (6 شهریور) دومین روز آزادی است؛ چه دولت لبنان آن را به رسمیت بشناسد یا نشناسد روزی در تاریخ لبنان و منطقه ثبت خواهد شد. امروز هیچ تروریست یا عنصر داعش در هیچ نقطه از خاک لبنان وجود ندارد. ما در 25 می‌سال 2000 اشغالگران صهیونیست را اخراج کردیم و امروز نیز همه ما لبنانی‎ها تروریسم را از مناطق مرزی بیرون راندیم. امروز تمام لبنان پیروز شده است و اغلب قریب به اتفاق خوشحال هستند مگر کسانی که روی جبهه النصره، داعش و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی این گروه‌ها حساب کرده بودند. اگر این رویارویی‌ها نبود امکان داشت این گروه‌ها به سمت البقاع و شمال لبنان امتداد پیدا کنند.

جشن پیروزی

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین از جشن گرفتن این پیروزی طی عصر پنجشنبه در شهر بعلبک خبر داده و گفت: اهالی البقاع این پیروزی را با خون جوانان برگزیده خود رقم زدند. ما در بعلبک و در همان وقتی که حجاج بیت‌الله‌الحرام مشغول ادای مناسک هستند خواهیم ایستاد، آنها حج به جا می‌آورند و ما نیز معانی حج را ابراز می‌کنیم. روز پنجشنبه برای جشن گرفتن پیروزی در برابر تمام شیاطین، گرد هم خواهیم آمد. اهالی البقاع از پیشگامان این دستاورد هستند و از همه آنها از پیر و جوان دعوت می‌کنیم در بعلبک حضور یابند. سیدحسن نصرالله در پایان خاطرنشان کرد: اگر اشغالگری کشور ما را تهدید کند در اینجا با آن مبارزه می‌کنیم، در اینجا شهید می‌شویم و در اینجا تدفین.

عملیات نظامی حزب‌الله علیه داعش، دفاع از تمامیت لبنان است

گروه تروریستی ـ تکفیری داعش که زمانی مناطق وسیعی از عراق و سوریه و همچنین ارتفاعات شرقی لبنان را تحت تسلط خود قرار داده بود امروز در هر سه کشور متحمل شکست‌های سنگین شده است.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب طی سخنانی ابعاد مهمی از عملیات علیه نیروهای تکفیری را تشریح کرد. در این‌ زمینه با حسن خامه‌یار، کارشناس مسائل جهان اسلام، گفت‌وگو کرده‌ایم که ماحصل آن در پی می‌آید:

سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود انتقاداتی را نسبت به کسانی که حزب‌الله را به مواردی متهم می‌کردند، مطرح کرد. مخاطب سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان چه اشخاص و گروه‌های سیاسی بودند؟

جریان 14 مارسی‌ها از گذشته مخالف روند مقاومت بوده‌اند و در مسیر همراهی با برخی کشورهای عربی مرتجع منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کردند. از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه و یکه‌تازی جریان‌های مختلف تکفیری در این کشور، اشخاص و گروه‌های سیاسی هوادار 14 مارس نوعی همکاری را با تکفیری‌ها برای مقاله با جریان مقاومت و حزب‌الله، آغاز کردند. حتی برخی نمایندگان مجلس لبنان از همین طیف 14 مارس به ترکیه و همچنین مناطق تحت تسلط گروه‌های تکفیری در سوریه رفته و مدتی را در آنجا سپری کردند.

این گروه‌های سیاسی همیشه در راه شروع عملیات نظامی ارتش لبنان برای آزادسازی مناطق شرقی این کشور در منطقه عرسال از لوث وجود گروه‌های جبهه‌النصره و داعش سنگ‌اندازی می‌کردند حتی زمانی که این گروه‌های تروریستی تعدادی از نیروهای ارتش لبنان را به اسارت گرفته بودند، جریان 14مارس واکنش موثری را بروز نداد. در نهایت با تعیین ضرب‌الاجل حزب‌الله به ارتش مبنی بر این‌که اگر اقدام نظامی انجام ندهد، خود نیروی مقاومت عملیات را برای پاکسازی مناطق شرقی آغاز می‌کند، ارتش لبنان مجبور شد عملیات را در الجرود در ارتفاعات شرق لبنان و هم‌مرز با سوریه آغاز کند.

دبیرکل حزب الله در سخنان خود اشاره داشتند امروز تمام خاک لبنان از حضور تروریست‌ها پاکسازی شده است. اهمیت این موضوع در ثبات و امنیت لبنان چه تاثیری خواهد داشت؟

امنیت لبنان به طور کلی از دو سو شکننده است. اول، رژیم صهیونیستی که درگذشته تجاوزاتی را به لبنان داشته است که با پاسخ دندان‌شکن حزب‌الله روبه‌رو شده است . دوم، انجام عملیات متعدد انتحاری توسط گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش که بعضی انجام و برخی هم قبل از اجرا، خوشبختانه خنثی شده است. حضور گروه‌های جبهه النصره و داعش در ارتفاعات عرسال با توجه به کمک‌های لجستیکی که از سمت مرزهای سوریه دریافت می‌داشتند، همیشه زنگ خطر امنیتی برای کل لبنان محسوب می‌شد. نمونه توحش این جریان را در ربودن و به شهادت رساندن تعدادی از نیروهای ارتش لبنان شاهد بودیم. شروع عملیات نظامی حزب‌الله علیه گروه‌های تروریستی در خاک سوریه و لبنان در واقع دفاع از تمامیت ارضی لبنان و تامین امنیت شهروندان این کشور فارغ از دین، مذهب و گرایش‌های سیاسی محسوب می‌شود. گفتنی است با توجه به تاکتیک‌های نظامی این گروه‌های تروریستی که از روش جنگ‌های نامتقارن استفاده می‌کنند، حضور نیروهای مقاومت و در راس آن حزب‌الله که با شیوه‌های این گونه جنگ‌ها آشنا هستند و کمک به ارتش لبنان برای امن‌سازی ارتفاعات شرقی، امنیتی با ثبات را برای کل لبنان به ارمغان خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها