یادداشت

تفاوت اعتراض کی‌روش و لیپی

کارلوس کی‌روش به دلیل کیفیت بسیار پایین زمین تمرین تیم ملی فوتبال ایران، از فدراسیون فوتبال کره جنوبی انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۱۶

این انتقاد آن‌قدر تند و تهدیدآمیز بود که کره‌ای‌ها بلافاصله محل تمرین تیم ملی فوتبال ایران را تغییر دادند. البته آنها گمان کردند کی‌روش باز هم جنگ روانی را علیه آنها آغاز کرده است که اشتباه هم نمی‌کردند، چون این بهترین بهانه برای کی‌روش بود تا دوباره ذهن بازیکنانش را برای یک بازی حماسی دیگر تحریک کند.

کی‌روش اعتراض کرد چون می‌دانست، کره‌ای‌ها اگر بخواهند، 100 زمین چمن باکیفیت در اختیار او می‌گذارند. او می‌دانست، امکانات آنها در چه سطحی است و می‌دانست آنها در حق تیم ملی ایران کم لطفی کردند، اما چند ماه قبل یک اعتراض دیگر هم دیدیم. از یک مربی سرشناس که به کیفیت بد زمین چمن تمرینی تیمش در کشوری دیگر اعتراض کرد.

مارچلو لیپی، شش ماه قبل همراه تیم ملی چین به ایران آمد؛ اما وقتی کیفیت زمین کمپ تیم‌های ملی ایران را دید، فکر کرد، ایرانی‌ها به او بی‌احترامی کرده‌اند که چنین زمین بی‌کیفیتی در اختیار تیم او قرار داده‌اند. او به کنفرانس مطبوعاتی بازی با ایران نیامد چون واقعا فکر می‌کرد ما زمین باکیفیت داریم که به تیم او نمی‌دهیم. در حالی که تیم ملی ما پنج سال است، به دنبال زمین با کیفیت تمرینی برای خودش می‌گردد چه رسد به مهمانش. اعتراض کی‌روش و لیپی، فاصله‌ای به اندازه توهم و حقیقت داشت.

ما واقعا زمین تمرین با کیفیت نداریم، حتی برای خودمان. وقتی هم که سرمربی تیم ملی کشورمان به کیفیت زمین اعتراض می‌کند، او را زیاده‌خواه قلمداد می‌کنیم. ما زمین برای تمرین نداشتیم و زمینی که در اختیار چین قرار دادیم تمام دارایی فوتبال ما بود؛ اما کره ده‌ها زمین چمن با کیفیت داشت و بی‌مهری کرد که آن زمین بی‌کیفیت را به ما داد. کاش فوتبال ما از نظر زیرساختی به نقطه‌ای برسد که مانند کره و ژاپن ده‌ها ورزشگاه استاندارد و زمین چمن خوب برای مسابقه و تمرین داشته باشیم.

امید توفیقی - ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها