انتظار آغاز یک بوندس‌لیگای جذاب

تیم‌های بایرن‌مونیخ و بایر لورکوزن فردا شب ساعت 23 اولین دیدار فصل جدید بوندس‌لیگای آلمان را شروع می‌کنند. دیدار این دو تیم همواره جذاب بوده است و حالا شروع فصل جدید فوتبال آلمان با این بازی می‌تواند نوید فصلی درخشان و جذاب را به تماشاگران بدهد. البته فصل جدید بوندس‌لیگا موارد تازه‌ای به همراه دارد که بی‌شک بر جذاب شدن این مسابقات می‌افزاید.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۶۶

یکی از جذابیت‌های فصل تازه فوتبال آلمان، مربیان جدید روی نیمکت بعضی‌ها از تیم‌هاست که ورود هر مربی به چرخه فوتبال آلمان می‌تواند زمینه‌ساز ورود یک فلسفه فوتبالی جدید باشد. دورتموند و شالکه به عنوان رقبای منطقه‌ای فصل جدید را با مربیان تازه شروع می‌کنند. سیاه و زردهای آلمان امیدوارند که با پیتر بوش هلندی یکی از بهترین نتایج را رقم بزنند و در این مسیر بیش از هر چیز روی ستاره‌های جوان خود حساب باز کرده‌اند. شالکه یا همان آبی‌های سلطنتی نیز فصل جدید را با دومنیک تدسکو 31 ساله آغاز می‌کنند که تا پیش از این در بوندس‌لیگا2 فعالیت داشت. ماینز هم به داشته‌های خود اتکا کرده و ساندرو شوارتز از درون خود باشگاه را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است. بایر لورکوزن و اشتوتگارت هم چهره نیکمت‌های خود را تغییر داده‌اند.

از سوی دیگر، حضور جوانان در بوندس‌لیگا همچنان حرف اول می‌زند و انتظار می‌رود این روند در فصل جدید نیز ادامه داشته باشد. تیمو ورنر، عثمان دمبله و کریستین پولیشیچ در فصل گذشته ثابت کردند که جوانان می‌توانند مهره‌ای تاثیرگذار در تیم‌های خود باشند. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال آلمان از 18 تیم حاضر در بوندس‌لیگا خواسته که ستاره‌های زیر 20 و 21 سال آکادمی‌های خود را در فصل جدید وارد تیم‌های اصلی کنند. در این میان رقابت برای آقای گلی بوندس‌لیگا نیز به نظر می‌رسد در فصل جدید باز هم جذاب و نزدیک باشد. روبرت لواندوفسکی و اوبامیانگ، مهاجمان بایرن‌مونیخ و دورتموند فصل گذشته رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند و در نهایت این مهاجم گابنی دورتموند بود که با 31 گل به عنوان آقای گل بوندس‌لیگا معرفی شد. به نظر می‌رسد این رقابت در فصل جدید هم همچنان داغ و هیجانی ادامه داشته باشد زیرا در جریان مسابقات جام حذفی آلمان لواندوفسکی و اوبامیانگ ستاره‌ تیم‌های خود در این بازی‌ها بودند. از سوی دیگر باید به ورود بازیکنان جدیدی همچون خامس رودریگرز نیز اشاره کرد که بی‌شک باعث جذاب‌تر شدن این مسابقات می‌شود.

علاوه بر داخل مستطیل سبز، در بیرون زمین فوتبال نیز فصل جدید بوندس‌لیگا تغییراتی را تجربه می‌کند. یکی از مهم‌ترین این موارد، استفاده از کمک داوران ویدئویی است. این کمک‌داورها که اولین بار حدود چند ماه پیش در جام کنفدراسیون‌ها در روسیه آزمایش شد، حالا برای اولین بار در یکی از لیگ‌های داخلی اروپا اعمال می‌شود. صحنه‌های مشکوک گل، اعلام پنالتی و بررسی صحت و سقم دادن کارت قرمز به بازیکنان ازجمله مواردی است که این دوربین‌ها تحت پوشش قرار می‌دهند. همچنین برای اولین بار در تاریخ 54 ساله بوندس‌لیگا، در فصل جدید از داور زن در تعدادی از مسابقات استفاده می‌شود. البته تا پیش از این زنان در بوندس‌لیگا حضور داشتند، اما این حضور فقط محدود به داور چهارم بود و هرگز وارد چمن سبز ورزشگاه‌ها نشده بودند.

از سوی دیگر، باشگاه‌ها منبع درآمد جدیدی به دست آورده‌اند. از فصل جدید تمام باشگاه‌های حاضر در بوندس‌لیگا می‌توانند روی آستین پیراهن‌های ورزشی خود نیز آگهی چاپ کنند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها