پرتغال و شیلی امشب در نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها به مصاف هم می‌روند

معرفی یک پای فینال با سوت فغانی

امروز و فردا دو بازی نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها برگزار می‌شود تا فینالیست‌های این مسابقات از بین چهار تیم آلمان، شیلی، مکزیک و پرتغال انتخاب شوند.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۵۷

وزرشگاه شهر کازان روسیه امشب و از ساعت 22 و 30 دقیقه شاهد برگزاری نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی میان تیم‌های پرتغال و شیلی خواهد بود. دیگر دیدار نیمه‌نهایی را نیز دو تیم آلمان و مکزیک فردا شب در ورزشگاه سوچی برگزار می‌کنند.

یکی از جنبه‌های تماشایی بودن دیدار پرتغال و شیلی، وجود ستاره‌های سرشناس دو تیم است. پرتغال که در مرحله گروهی با درخشش رونالدو توانست به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کند، امیدوار است در دیدار امشب نیز با تکیه بر توانایی‌های کاپیتان خود دومین فینال مهمش طی یک سال اخیر را تجربه کند. پرتغالی‌ها تابستان گذشته توانستند با رونالدو جام قهرمانی ملت‌های اروپا را بالای سر ببرند.

در طرف مقابل ستاره‌هایی همچون آرتورو ویدال و الکسی سانچز هستند که می‌خواهند موفقیت خود در جام کوپا آمریکا را در جام کنفدراسیون‌ها نیز تکرار کرده و به فینال برسند. همان طور که پیش‌بینی می‌شد، کری و رقابت میان ستاره‌های دو تیم پیش از آغاز این بازی شروع شد. ویدال هافبک ارزشمند بایرن مونیخ و تیم ملی شیلی که خاطره خوبی از آخرین رویارویی با رونالدو ندارد (شکست در دو بازی رفت و برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال که رونالدو به تنهایی 5 گل زد) در مورد بازی امشب برابر پرتغال و مواجهه دوباره با رونالدو گفت: «رونالدو؟ از نظر من او وجود ندارد. به دوستانم در تیم ملی آلمان از جمله کیمیش گفته‌ام که در فینال منتظرشان هستم و دوباره یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد. نیازی به هیاهو و جنجال نیست. بازی سختی برابر پرتغال خواهیم داشت ولی پیروز خواهیم شد.»

 قضاوت فغانی

بنا به اعلام فیفا، علیرضا فغانی داور بین‌المللی ایران به همراه دو دستیار ایرانی همراه خود قضاوت بازی امشب را بر عهده دارد. فغانی پیشتر قضاوت دیدار آلمان و شیلی را نیز بر عهده داشت که آن دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در صورت موفقیت داور بین‌المللی فوتبال ایران در جام کنفدراسیون‌ها، او شانس زیادی برای قضاوت در جام جهانی روسیه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها