تمام شد. تمام خواب‌هایی که فدراسیون وزنه‌‌برداری دیده بود در همان حد و اندازه خواب و رویا باقی ماند و بس. چند ماه قبل و در مسابقات جوانان جهان در تایلند بود که داوود باقری، نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌‌برداری حرف‌های خوبی به زبان آورد.او از این گفت که کار تمام است و اگر کمی حمایت‌های دولتی باشد علی مرادی می‌تواند به عنوان رئیس فدراسیون جهانی بر جایگاه تاماش تکیه بزند!
کد خبر: ۱۰۳۶۷۰۸

کدام جایگاه؟ جایگاهی که ششدانگ به نام آیان است و با پول، با لابی و با قدرتی که دارد هرگز از آن پایین نمی‌آید؟

آیا واقعا با کلام و این که کشورهایی مثل ایتالیا، بلاروس و روسیه می‌آیند به ما رای می‌دهند و در جبهه آیان قرار نمی‌گیرند، سند معتبری است برای این که علی مرادی رئیس فدراسیون جهانی شود؟ واقعا مشاوره‌های غلط به رئیس فدراسیون، او را در گودالی قرار داد که حالا بیرون آمدن از آن از سخت‌ترین کارهای روزگار است؟

در انتخاباتی که مشخص بود برنده‌اش چه کسی است و نفر ایتالیایی از شانس پایین‌تری برخوردار است، تیم ایران به سمتی رفت که کمترین شانس را داشت. ریسک بزرگ را انجام داده‌ایم و حالا باید منتظر آینده باشیم؛ آینده‌ای که می‌شود پیش‌بینی کرد.

آیان همیشه رابطه اش با ایران خوب بوده است و در یکی دو مقطع شاید جلوی فدراسیون ایستاده باشد، اما ورق زدن تاریخ نشان می‌دهد بیشتر مشکلاتی که او درست کرده مشکلات شخصی بوده است. مشکل او با افرادی است که در تیمش نیستند و حالا که این غول وزنه‌‌برداری دوباره رئیس وزنه‌‌برداری شده این احتمال وجود دارد که دوباره ضربه زدن‌هایش به وزنه‌‌برداری ایران را شروع کند. باید حواسمان حسابی جمع باشد و باید هوشیار بود که خطر در کمین است.

بهتر است عوامل فدراسیون بخصوص کسانی که در رویای حمایت سایر کشورهای اروپایی از ایران را می‌دیدند از خواب بیدار شوند و برای این که بیش از این ضربه‌ای به وزنه‌‌برداری کشور نخورد تلاش خودشان را چند برابر کنند.علی مرادی هم باید به این توصیه گوش کند که بهتر است حداقل از آدم‌هایی مشاوره بگیرد که اولا ولع سفر و مسافرت‌های خارجی نداشته باشند و ثانیا با مشاوره‌های درست، فدراسیون را به سمتی هدایت کنند که در انتخابات اینچنینی مشت‌هایمان از قبل باز نشده باشد و آدم‌هایی که سال‌ها زیر دست خود مرادی کار می‌کردند حالا دبیر‌کل آسیا نشوند و در مسابقات مهم سر وزنه‌‌برداران ایران را نبرند.

پنجمین دوره ریاست «آیان»

نمایندگان 187 فدراسیون عضو فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) تاماش آیان، رئیس کنونی این فدراسیون را با 86 رأی موافق در پست خود ابقا کردند. آنتونیو اورسو از ایتالیا جدی‌ترین رقیب آیان مجارستانی در این انتخابات بود که با کسب 61 رأی نتوانست راه به جایی ببرد. تاماش آیان 78 ساله که در سال 1976 به سمت دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری منصوب شد، از سال 2000 تاکنون ریاست این فدراسیون را بر عهده دارد و اینک در پنجمین انتخابات متوالی به پیروزی رسید. علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌‌برداری ایران که برای پست ریاست جهانی نامزد شده بود، قبل از آغاز رای گیری از حضور در انتخابات انصراف داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها