سلامت باروری و سلول‌های بنیادی مزانشیمال در قم

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم از راه‌اندازی دو گروه پژوهشی سلامت باروری و سلول‌های بنیادی مزانشیمال در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۸۴

سیدرضا طباطبایی امروز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی فعالیت هایی در قالب مرکز خدماتی و گروه پژوهشی ارائه می‌دهد اظهار کرد: مرکز خدمات در حوزه ناباروری و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند که بخش فناوری اطلاعات طراحی نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه پزشکی را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تمام سیستم‌ها به صورت الکترونیکی تشکیل پرونده صورت می‌گیرد و مجموعه طراحی سیستم‌ها و فناوری پزشکی بر پایه IT است.معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به مرکز خدمات معماری و شهرسازی گفت: این مرکز به سمت طراحی مراکز درمانی و بیمارستانی حرکت کرده تا مجموعه کاملی در قالب درمانی در زمینه فعالیت های پژوهشی و خدماتی داشته باشیم.

وی از راه‌اندازی دو گروه پژوهشی سلامت باروری و سلول‌های بنیادی مزانشیمال در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: موافقت کلی این دو گروه اخذ شده و اکنون در حال طی کردن موافقت‌های نهایی است.طباطبایی خاطرنشان کرد: حوزه سلول‌های بنیادی از سال 89 کار خود را در استان آغاز کرد و منشأ خدمات خوبی در استان در این زمینه بودیم و در مرداد امسال مجموعه ساختمانی در حوزه سلول‌های بنیادی به عنوان نخستین پایگاه در استان قم راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه سلامت باروری تحقیقات خوبی انجام شده که نتیجه آن در قالب بیش از 50 مقاله به چاپ رسیده و تاکنون از 40 پایان‌نامه دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مربوط به حوزه ناباروری حمایت شده است.معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم خاطرنشان کرد: آمادگی حمایت از دانشجویان وجود دارد و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند برای بهره‌مندی از این حمایت‌ها به مرکز درمان مراجعه کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها