فریده سپاه‌منصور بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر را مدت‌هاست در سینما ندیده‌ایم. سپاه منصور علاوه بر دو تئاتری که سال گذشته بازی کرد آخرین بار در سریال «دردسرهای عظیم2» بود که در قاب تلویزیون ظاهر شد و دیگر هیچ.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۸۶

این بازیگر پیشکسوت درباره دوری از کارهای تصویری به هنرآنلاین گفت: سه سال است که هیچ کار تصویری انجام ندادم. این دوری البته هم خودخواسته است و هم ناخواسته، چرا که اصلا کاری پیشنهاد نمی‌شود که ما بخواهیم از میان این پیشنهاد‌ها کاری را انتخاب کنیم. او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چه دلایلی موجب شده تا نقش زن‌های سالمند در فیلم‌ها و سریال‌ها کمرنگ شود، عنوان کرد: باید این سوال را از برنامه‌سازان و نویسندگان پرسید. مادرانی که در سینما به سن و سال من هستند یا همیشه در بستر بیماری هستند یا با عصا لنگ‌لنگان در یک مراسم خواستگاری حضور دارند. مگر این‌که زنی مثل مرضیه برومند کارگردان اثر باشد و خودش از زن یک نقش فعال بسازد. خب با این حساب مگر ما چند کارگردان زن در سینما و تلویزیونمان داریم و مگر همین بانوان در سال چند کار می‌سازند که ما بخواهیم حضور پررنگ داشته باشیم.

این بازیگر افزود: اشکال ندارد که زن، کار خانه انجام دهد و اتفاقا این کار مقدس و پرزحمت است، اما مگر این تنها کار زنان جامعه امروز است. این زنانی که امروز در جامعه در مشاغل سخت مشغول به کار هستند آیا فقط آشپزی و بچه‌داری می‌کنند و کار دیگری انجام نمی‌دهند؟ اگر این‌گونه است پس جمعیت 80 درصدی زنان شاغل را چه کسانی تشکیل داده‌اند. این واقعیت جامعه است و یکی از دلایلی که سینمای امروز شکست خورده، دوری از نمایش واقعیت‌های جامعه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها