در آخرین جمعه سال 1395 بار دیگر اهالی و دوستداران فرهنگ و هنر در محوطه پر از خاطره‌های تلخ و شیرین تالار وحدت گرد آمدند تا این بار ترانه‌سرای خاطره‌ساز دیگری را رهسپار دیار باقی کنند؛ ترانه‌سازی به نام افشین یداللهی.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۰۷

به گزارش ایرنا، محوطه بهاری تالار وحدت از همان ساعت 8 صبح، شلوغ شده بود. در کنار هنرمندان قشرهای گوناگونی از مردم هم آمده بودند برای آخرین وداع آخر با یداللهی شاعر، با یداللهی روان‌شناس و با یداللهی خاطره‌ساز.

از سینمایی‌ها حسن فتحی، محمدرضا ورزی، محمد حاتمی، محمدرضا فروتن، سعید داخ، کتایون ریاحی، امیریل ارجمند،‌ هدایت هاشمی و... آمده بودند تا در کنار ترانه‌سرایانی چون بامداد جویباری، تورج شعبانخانی، عبدالجبار کاکایی، محمد سلمانی، اهورا ایمان، یغما گلرویی، ناصر فیض و بابک صحرایی بایستند و تسلیت بگویند داغِ نشسته بر دل ترانه را.

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان، دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی،‌ علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد،‌ حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی و حمیدرضا نوربخش رئیس خانه موسیقی نیز از حاضران در آیین تشییع بودند. از قافله موسیقی نیز بسیار آمده بودند؛ خوانندگان و آهنگسازانی که ترانه‌های افشین یداللهی را خوانده و آهنگسازی کرده بودند. از این گروه هم افرادی چون خشایار اعتمادی، حمید حامی، علیرضا قربانی، احسان خواجه‌امیری، فردین خلعتبری، محمدمهدی گورنگی، فاضل جمشیدی، ستار اورکی، علیرضا عصار، عبدالحسین مختاباد و شاهین آرین به چشم می‌آمدند.

دیگرانی چون سیدعلیرضا میرعلی‌نقی منتقد و پژوهشگر موسیقی، محمد سریر، رضا رفیع، فاضل نظری، غلام علمشاهی، داوود گنجه‌ای، حسین علیشاپور و علی بوستان نیز به وداع افشین یداللهی آمده بودند. سیدعباس سجادی که اجرای مراسم را به عهده داشت، اشاره کرد به این‌که افشین یداللهی چه زحمت‌هایی کشید برای راه‌اندازی خانه ترانه؛ خانه‌ای که زین پس باید آن را «خانه ترانه افشین یداللهی» نامید.

علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سخنرانان این مراسم ضمن عرض تسلیت، گفت: افشین یداللهی، شاعر خوش ذوق و جوان و تاثیرگذارِ ترانه، امروز در میان ما نیست و این، ضایعه‌ای بزرگ است. او یکی از بهترین‌ها و بااخلاق‌ها بود که هرگاه او را می‌دیدیم، وجودش آرام بخش بود.

سپس خشایار اعتمادی، خواننده موسیقی پاپ ایران پیام تسلیت سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای حاضران خواند.

محمدرضا فروتن، بازیگر سینما هم که بتازگی آلبومی را بر اساس ترانه‌های روانشاد یداللهی خوانده و منتشر کرده، از یداللهی گفت. پیش از آمدنِ او، سجادی (مجری برنامه) گفت که قرار بود وی، فروتن و افشین یداللهی دوم فروردین به ارمنستان بروند تا به مدت یک هفته به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بپردازند؛ افشین برای این سفر خواسته بود همسرش که بتازگی با هم عقد کرده بودند نیز همراهش باشد.

سجادی به این اشاره کرد که متأسفانه خانم شبنم رحمتیان، همسر افشین یداللهی نیز که همراه برادر خود در سانحه تصادف همراه افشین بوده، در بیمارستان بستری است و این دو هم حالشان وخیم است. سجادی از حاضران خواست برای سلامتی این دو عزیز دعا کنند.

پس از او علیرضا قربانی، خواننده موسیقی ایرانی، آواز محزونی را با غزلی از سیف فرغانی، بدین مطلع خواند: «دل بی رخ خوب تو سر خویش ندارد / جان طاقت هجر تو از این بیش ندارد ... .»

پایان‌بخش آیین تشییع پیکر افشین یداللهی، سخنرانی برادرش آرش بود. آرش یداللهی سخنش را با این مصرع از حافظ آغاز کرد: «هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق». سوگوار برادر بودن سخت است؛ و سخت‌تر آن‌که برادر، برادری باشد اهل هنر. او به میهن و مردمش عشق می‌ورزید. شعرهای او افزون بر تحلیل جامعه‌شناسانه، تحلیل روان‌شناسانه را هم داشت و چون از دل برآمده بود، بر عمق دل نیز می‌نشست.

دکتر افشین یداللهی، ترانه‌سرا در 48سالگی و در سانحه تصادف در 25 اسفند درگذشت. وی متولد 21 دی‌ 1347 در اصفهان و بزرگ‌شده تهران، پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه‌سرایان معروف بود. او فعالیت‌ حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را در سال 1376 در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

مجلس ختم روانشاد افشین یداللهی روز یکشنبه 29 اسفند، ساعت 17 تا 18:30 در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها