جرج میلر کارگردان نامدار استرالیایی و سازنده ‌«مکس دیوانه» حمایت خود را از اصغر فرهادی کارگردان مطرح ایرانی برای تحریم مراسم اسکار اعلام کرد.
کد خبر: ۹۹۶۴۱۱
حمایت جرج میلر از اصغر فرهادی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، در حالی که اصغر فرهادی حضورش در مراسم اسکار را پس از منع ورود مسلمانان هفت کشور به آمریکا توسط ترامپ منتفی اعلام کرد، مطالب بی‌شماری در این مورد در رسانه‌های سراسر جهان منتشر شده است.

تازه‌ترین خبر در این زمینه حمایت میلر از فرهادی است.

وی گفته است: این دیوانگی است. این یک دیوانگی غیرمنطقی است که به نظر می‌رسد به جان آمریکا و بقیه جهان افتاده است.

این در حالی است که میلر سال پیش برای فیلم «مد مکس: جاده خشم» ۱۰ نامزدی از اسکار کسب کرد و ۶ جایزه را برد. اکنون او حمایت خود را از فرهادی فیلمساز ایرانی برنده اسکار اعلام کرده است .

فرهادی دیروز با صدور اعلامیه‌ای گفت در اسکار شرکت نمی‌کند.

میلر سال پیش ریاست جشنواره فیلم کن را بر عهده داشت و همین هیات داوری بود که دو جایزه به فیلم «فروشنده» در بخش بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی اهدا کرد. فرهادی یک جایزه اسکار نیز برای «جدایی» در کارنامه دارد.

میلر افزوده است: این بسیار سورئال و احمقانه است که شما با چنین فیلمساز بزرگی که از دیدگاه‌های خودش همواره دفاع می‌کند چنین رفتاری کنید. آنچه او گفت دقیقا درست بود و فکر می کنم چقدر چهره‌های دیگر از او حمایت خواهند کرد.

واین فیلمساز جهانی تاکید کرد: او یک ایرانی با آثار فوق‌العاده و هنرمندی بزرگ است اما درباره مردمی که دیده نمی‌شوند چه؟ از هر کس دیگری باید حمایت کرد. تمام آنچه می‌توانم بگویم این است که همه‌اش یک دیوانگی است و فکر می‌کنم اتفاق‌های بیشتری در پیش خواهد بود.

میلر در حالی این سخنان را به زبان آورد که به عنوان یکی از اعضای یک فستیوال خیلی متفاوت معرفی شد؛ فستیوال فیلم کوتاه تراپفست که هفته آینده در استرالیا برگزار می‌شود میلر را به عنوان یکی از اعضای گره داوری خود معرفی کرده است.

میلر گفت: برای یک فیلمساز هیچ چیز مهمتر از این نیست که دیگر فیلم‌ها را تماشا کند و بعد با مردم درباره آن‌ها به گفتگو بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
paolo
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
از مسعود ده نمكی چی؟ از اونم حمایت كرده؟!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها