آکادمی علوم و هنرهای نمایشی آمریکا (اسکار) با صدور بیانیه ای، تاسف خود را از ممنوعیت صدور روادید برای اصغر فرهادی در پی حکم اخیر رییس جمهوری این کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۹۹۵۷۶۲
تاسف آکادمی اسکار از ممنوعیت ورود فرهادی به آمریکا

فرهادیبه گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا از روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز، سخنگوی آکادمی اسکار در بیانیه ای اعلام کرد: آکادمی هر ساله دستاوردهای جدید در زمینه فیلمسازی را جشن می گیرد؛ هنری که از مرزها فراتر می رود و با مخاطبان در سراسر جهان گفت وگو کرده و بدون توجه به تفاوت های مذهبی، قومی و ملی، با مردم ارتباط برقرار می کند.
این بیانیه می افزاید: آکادمی به عنوان حامی فیلمسازان و حقوق بشر همه مردم و در سراسر جهان، از این بابت که اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» نمی تواند به دلیل مذهبی یا کشور محل تولد خود، به همراه هنرمندان حاضر در فیلم «فروشنده»، (یکی از پنج فیلم نامزد بهترین فیلم های خارجی) وارد آمریکا شوند؛ به شدت نگران و متاسف هستیم.
ترانه علیدوستی بازیگر زن فیلم فروشنده اواخر هفته گذشته با انتشار متنی در صفحه توئیتر خود با اعلام اینکه در مراسم اسکار امسال حاضر نخواهد شد، به حکم ترامپ اعتراض کرد.
فیلم فروشند در بخش فیلم های خارجی اسکار باید با فیلم های سینمایی «سرزمین من» از دانمارک، «مردی به نام اوون» از سوئد، «تانا» از استرالیا و «تونی اردمن» از آلمان رقابت کند.
هشتاد و نهمین دوره جوایز سینمایی اسکار 26 فوریه 2017 ( هشتم اسفند جاری) در سالن دالبی تئاتر شهر لس آنجلس برگزار می شود و فیلم فروشنده به کارگردانی اضغر فرهادی، با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی یکی از پنج کاندیدای بهترین فیلم خارجی اسکار است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز جمعه دستور اجرایی امضا کرد که بر اساس آن سفر اتباع هفت کشور از جمله ایران به مدت 90 روز به حالت تعلیق درآمده است و ورود پناهندگان به این کشور به مدت 120 روز متوقف می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نتل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۰
۰
خوب راهش ندادن این كه نشد عكس العمل .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها