تحت تاثیر مارادونا بودم

مسی: به رونالدو احترام می‌گذارم

لیونل مسی، ستاره بارسا در تازه‌ترین مصاحبه خود که با مجله مربی انجام داد، درباره همه موضوعات روز مربوط به خودش حرف زد. بخش‌های جالب این مصاحبه را بخوانید:
کد خبر: ۹۹۱۷۴۰

من در سنین پایین از آرژانتین جدا شدم و به کاتالونیا آمدم. این بزرگ‌ترین چالش زندگی من بود چون علاوه بر آن باید زیر تزریق سنگین هورمون رشد قرار می‌گرفتم که باشگاه بارسلونا پذیرفته بود هزینه‌های آن را بدهد.

البته فقط روزهای ابتدایی حضور در لاماسیا (آکادمی فوتبال پایه بارسلونا) سخت بود و بعد از آن با سسک فابرگاس رفاقتی نزدیک پیدا کردم که این دوستی هنوز هم ادامه دارد.

بعد از لاماسیا نوبت به بازی در تیم اصلی رسید و فرانک رایکارد مربی آن زمان بارسلونا اولین فردی بود که در زندگی به من اعتماد کرد و مرا به تیم اصلی راه داد.

البته از همه مربیانم نکاتی آموختم؛ اما او نقشی کلیدی در زندگی من داشت. روزهای ابتدایی حضورم در اسپانیا، هنوز تحت تاثیر شدید مارادونا قرار داشتم.

البته بعد از آن که سنم بالا رفت به فوتبال پابلو آیمار هم علاقه‌مند شدم. من از فوتبال آموختم که فقط باید مبارزه کرد. من از باختن متنفرم و یک شکست، روزها آزارم می‌دهد.

من روزهای شیرین و تلخ بسیاری در فوتبال تجربه کردم. جام‌های بسیاری به دست آوردم؛ اما هنوز هم انگیزه من، کسب قهرمانی‌های متوالی با تیم ملی و بارسلوناست.

من از موفقیت سیر نمی‌شوم. الان زمان مناسبی برای مرور کردن اتفاقات دوران حرفه‌ای نیست. شاید وقتی بازنشسته شدم، با همسر و فرزندانم، گذشته‌ام را مرور کنیم.

در همه مصاحبه‌ها درباره ارتباط درون و بیرون زمین من با سوارز و نیمار سوال می‌شود. نکته اول این است که ما برای آنچه در زمین مسابقه رخ می‌دهد، در تمرینات بسیار تلاش می‌کنیم. رابطه بین ما بسیار طبیعی است و دوستی ما کمک زیادی به عملکرد این مثلث در زمین مسابقه می‌کند. اگر بیرون از زمین دوست نباشیم، نمی‌‌توانیم درون زمین کاری کنیم.

ما بیشتر به دنبال به ثمر رساندن گل تاثیرگذار هستیم، گلی که بتواند مشکل تیم را حل کند. خیلی‌ها درباره انتقال من به تیم‌های متمول لیگ برتر جزیره می‌پرسند. می‌دانم رقابت در لیگ برتر بسیار جذاب و نزدیک است. من حتی برای رقبای بریتانیایی بخصوص وین رونی احترام زیادی قائلم؛ اما لازم است همه بدانند مدیون بارسلونا هستم.

من چیزهای زیادی از بارسلونا آموخته‌ام و تا زمانی که مدیران باشگاه بخواهند من در این تیم بازی خواهم کرد. تمدید قرارداد من نکته پیچیده‌ای نیست. من حتی به مدیران تیم پیام داده‌ام که هر زمان بگویند، قراردادم را تمدید می‌کنم.

ما در بارسلونا فاتح همه چیز شده‌ایم و همیشه در ابتدای فصل این انتظار از ما وجود دارد که در پایان فاتح همه جام‌ها شویم. ما نیز سعی می‌کنیم برای همه جام‌ها بجنگیم. همان طور که در تیم ملی آرژانتین رویاهای بزرگ دارم. همراه آرژانتین چهار فینال بزرگ را تجربه کردم، اما جام نگرفتم. می‌خواهم با تیم کشورم قهرمانی به دست بیاورم.

یک سوال دیگر هم در همه مصاحبه‌ها هست: کریستیانو رونالدو. احترام متقابلی بین ما حاکم است. از نظر من او بازیکن بزرگی است که دستاوردهای زیادی در دنیای فوتبال داشته و علت آن این است که او دقیقا همان چیزی است که می‌بینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها