با برکناری تمامی سفیران اوباما صورت می‌گیرد

گودبرداری دیپلماسی آمریکا توسط ترامپ

تیم دولت انتقالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از همه دیپلمات‌های این کشور در خارج خواسته است ماموریت خود را تا پیش از مراسم تحلیف در کاخ‌سفید تحویل دهند و بازگردند.
کد خبر: ۹۸۷۰۰۹

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این خبر به نقل از چند دیپلمات آگاه آمریکایی اعلام کرد که این درخواست بدون هیج استثنایی مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس یکی از اسناد وزارت امور خارجه آمریکا مورخ 23 دسامبر، در صورت اجرایی شدن این درخواست تیم ترامپ، آمریکا به مدت چند ماه در کشورهای مهمی مانند آلمان، کانادا و انگلیس نماینده دیپلماتیکی که به تائید سنا رسیده باشد، نخواهد داشت.

این درخواست درحالی است که در دولت‌های قبلی آمریکا از هر دو حزب، ماموریت برخی نمایندگان و هیات‌های دیپلماتیک پس از روی کار آمدن دولت جدید برای چند هفته یا چند ماه تمدید می‌شد و تصمیم دولت ترامپ با اقدامات روسای جمهوری گذشته متفاوت است.

بر اساس ادعای یک مقام عالیرتبه دولت انتقالی دونالد ترامپ به نیویورک تایمز، هیچ سوءنیتی پشت این درخواست نیست و هدف از آن، اطمینان از این موضوع است که همه نمایندگان دولت اوباما در تاریخ تعیین شده پست خود را تحویل می‌دهند.

به گزارش العالم،این درحالی است که دیپلمات‌های آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند این اقدام تیم ترامپ، حتی زندگی شخصی آنها را تحت تأثیر قرار داده است و به همین دلیل برخی از آنها که فعالیت‌های ناتمام در کشورهای مقصد دارند برای مثال فرزندانشان در این کشورها به مدرسه می‌روند، باید برای تمدید اقامت خود درخواست ویزا دهند.

سفیر آمریکا در زلاندنو می‌گوید: تیم انتقالی رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا از سفیرانی که اوباما انتخاب کرده است خواست تا آماده ترک سمت‌هایشان تا روز ادای سوگند باشند.

به گزارش شبکه العالم، مارک گیلبرت در کاربری توییتر خود نوشت: «من 20 ژانویه (اول بهمن) سمتم را ترک می‌کنم. دستور از سوی وزارت امور خارجه است و هیچ استثنایی ندارد.»

پیگیری‌های رویترز از تیم انتقالی دونالد ترامپ تاکنون جواب نداده است و آنها واکنشی به موضوع نشان نداده‌اند.

برخی تصمیم‌گیری‌ها از سوی تیم ترامپ به اختلافات در این اردوگاه دامن زده است. «جیمز وولسی» مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رسما اعلام کرد که دیگر مشاور «دونالد ترامپ» نبوده و تیم انتقال قدرت وی را ترک کرده است. گرچه وی هنوز علت این اقدام خود را توضیح نداده اما به نظر می‌رسد بی‌ارتباط با این آشفتگی نباشد.به گزارش شبکه تلویزیونی«سی اِن اِن»، مدیر پیشین سازمان سیا در این باره فقط گفته است که نمی‌خواهد موجب هیچ تعارض خاصی با ترامپ درباره وظایف خود شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها