پسر جوان که با آتش زدن خانه باعث مرگ پدر، خواهر و برادرش شده بود در جلسه دادگاه، افسردگی را انگیزه این کار اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۳۳۳۴
عامل قتل‌عام خانوادگی در دادگاه:افسرده‌ام!

به گزارش جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از شانزدهم فروردین سال88 و به‌دنبال آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در مارلیک کرج آغاز شد. آتش‌نشانان مقابل آپارتمان طبقه چهارم رسیدند و دیدند در ورودی از بیرون قفل شده و احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی وجود دارد. آتش‌نشانان پس از شکستن در به مهار آتش و نجات ساکنان خانه پرداخته و زن و مرد میانسال و سه فرزندشان را از میان دود و آتش خارج و به بیمارستان منتقل کردند.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، از بیمارستان خبر رسید پدر 47ساله خانواده همراه پسر 12 ساله و دختر هشت‌ساله‌اش تسلیم مرگ شده‌اند. با مرگ سه عضو این خانواده، پرونده در اختیار تیم جنایی قرار گرفت و ماموران به پسر 18ساله خانواده به نام میثم مشکــوک شدند.

میثم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: چندی قبل نامه‌ای به خانه‌مان ارسال شد که در آن عنوان شده بود، مادرم به پدرم خیانت کرده و مهرداد 12ساله حاصل همین خیانت است. این نامه باعث شروع جنگ و درگیری در خانه ما شد. پدر و مادرم همیشه با هم اختلاف و درگیری داشتند. من از لحاظ روحی دچار بحران شده بودم. دیگر قدرت فکر کردن نداشتم. شب وقتی همه خواب بودند، خانه را به آتش کشیدم.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. پسر جوان دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه مادر میثم پسرش را بخشید، اما عموهایش درخواست قصاص کردند. میثم هم در دفاع از خود گفت: من به‌دلیل افسردگی این کار را انجام دادم. شب حادثه پتویی را روی ظرف بنزین انداختم و آن را آتش زدم. پدرم متوجه موضوع شد و قصد داشت ظرف بنزین را به حمام ببرد که در میان راه ظرف از دستش رها شد و بنزین روی فرش ریخت. در یک لحظه همه جا آتش گرفت. من قصد کشتن کسی را نداشتم.

رئیس دادگاه: پیش از این اعلام کردی که به خاطر یک نامه قصد قتل داشتی.

متهم به قتل: آن موضوع جدی نبود و بر اثر توهم گفتم.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از موکلش گفت: میثم افسردگی داشت و دلیل آن بی‌توجهی پدر و مادرش بود. او تحت‌تاثیر این افسردگی اقدام به این کار کرده بود.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها