با حضور مقامات و مسئولان کشوری، استانی و محلی زنگ طرح پاد ( پیشگیری استعمال دخانیات) به صدا در آمد و ورامین بعنوان اولین شهرستان کشور در اجرای این طرح سلامت محور شناخته شد.
کد خبر: ۹۶۲۵۲۵
زنگ مبارزه با دخانیات در مدارس ورامین

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از شرق تهران، در ابتدای مراسم حمیدرضا شاهسوند، مسئول دفتر جمعیت مبارزه با دخانیات شهرستان ورامین ضمن تبریک روز نوجوان و بسیج دانش آموزی گفت : طرح پاد بعد از چندین سال بعنوان پایلوت در شهرستان ورامین امروز آغاز بکار خواهد کرد و امیدواریم با تلاشهای همه دست اندر کاران بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم.

مدارس ما باید به کانون مبارزه با دخانیات تبدیل شوند

در ادامه دکتر محمد رضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور گفت: ورامینی ها در امور بنیادین خیلی پیشروتر از بقیه مناطق کشور هستند و طرح پاد را بعد از چندین سال در شهرستان خودشان بعنوان اولین شهرستان کشور اجرایی می‌کنند.
مسجدی تاکید کرد: ورامینی ها همانطور که در شروع انقلاب پیشرو بودند، اکنون نیز پیشگام مبارزه با استعمال دخانیات هستند؛ حضور حضرت آیت الله محمودی در شهرستان ورامین و حمایت های ایشان در موضوع پیشگیری استعمال دخانیات بعنوان برگ زرینی در تاریخ به یادگار خواهد ماند.
وی افزود: باید در فاصله حریم مراکز آموزشی، قانون منع فروش دخانیات اجرایی شود و این مهم نیازمند حمایت و ورود مستقیم دستگاه های اجرایی و نظارتی است. طرح پاد طرحی پیشگام است و قطعا با حضور کودکان تاثیر گذار است.
رییس مرکز تحقیقات پیشگیری دخانیات در پایان گفت : اگر پول یک روز سیگار کشور به حساب خیرین مدرسه ساز واریز شود هیچ مدرسه کپری و بدون امکاناتی نخواهیم داشت. مدرسه باید به کانون مبارزه با بزه کاری و استعمال دخانیات تبدیل شود.

دخانیات از داعش نیز ویرانگرتر است

در ادامه مراسم محمد رضا یوسفی فرماندار ورامین ضمن تشکر از بانیان و بنیانگزاران جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: دخانیات دروازه اعتیاد است؛ دخانیات و مواد مخدر ویرانگرتر از داعش و جنگ است، داعش وحشیانه و سریع می کشد اما دخانیات و مواد مخدر وحشیانه و آرام می کشد.

فرماندار ورامین تاکید کرد : فراوانی مصرف قلیان و سیگار در دهه شصتی ها بیداد می‌کند و راه های سلبی جواب نداده است. باید با روشهای پیشگیری از دخانیات چاره اندیشی برای این مهم کنیم.

جوانان و مادران در اولویت مبارزه با استعمال دخانیات

حسین خلیلی رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ورامین گفت : باید پیشگیری استعمال دخانیات برای جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله با جدیت و فوریت پیگیری و دنبال شود.

وی تاکید کرد : کنترل و پیشگیری اعتیاد مادران باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار بگیرد.

شایان ذکر است؛ در پایان مراسم نیز زنگ شروع به کار طرح پاد در مدارس ورامین توسط یک فرزندان شهدا و به صدا در آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها