باحضور جمشید مشایخی و مدیران هنری رقم خورد

پایان جشنواره عکس برج میلاد

دومین جشنواره بین‌المللی عکس برج میلاد تهران با حضور هنرمندان، مدیران شهری و هیات داوران این دوره از جشنواره عکس برج میلاد تهران همزمان با هفتمین سالگرد افتتاح برج میلاد تهران به عنوان یادمان ملی ایرانیان اول مهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۱۲

در این مراسم حامد رهنما، دبیر دومین جشنواره عکس برج میلاد تهران در سخنانی کوتاه گفت: بیش از 5000 اثر از 32 استان به دبیرخانه جشنواره عکس برج میلاد ارسال شد که پنج داور طی دو روز این عکس‌ها را در دو بخش تلفن همراه و تجهیزات حرفه‌ای داوری کردند.

نمایشگاهی از هنر و توان ایرانیان

علی درویش‌پور، مدیرعامل برج میلاد تهران گفت: برج میلا نماد مجسم «ایرانی می‌تواند» است. دومین جشنواره عکس برج میلاد بهانه‌ای بود تا این نمایشگاه را ثبت کنیم و بار دیگر ارزش‌هایمان را به ایرانیان یادآور شویم.

وی با تشکر از حضور سفرای کشورهای مختلف در این مراسم توضیح داد: درصددیم آثار راه یافته به جشنواره را در قالب نمایشگاه عکس در کشورهای مختلف برگزار کنیم و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

نزدیک شدن به آسمان

تقدیر از محمدرضا حافظی، طراح برج میلاد از دیگر بخش های مراسم بود. وی گفت: برج میلاد، آسمان را نزدیک کرد. آن روز که گفتیم نمی‌توانیم، دیدیم که با برج میلاد می‌توانیم. میلاد به آسمان نزدیک شد و در دایره توانمند ایرانی قرار گرفت.

وی افزود: من به نمایندگی از گروهی از مهندسان در این مراسم حاضرم. این برج حاصل دسترنج مهندسان و کارگرانی است که از سال 1372 در اینجا کار کرده‌اند و شاید من کوچک‌ترین نقش را در آن داشته‌ام.

تجلیل از خالقان زیبایی

سپس جمشید مشایخی، علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتبی عبداللهی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از طراح برج میلاد تقدیر کردند.

جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت گفت: چه لذتی بالاتر از این‌که ببینیم در ایران که هزار سال سابقه فرهنگی دارد، به وسیله عزیزانی، مکانی زیبا و با ارزش ساخته شود.

تجلیل از عکاس مدافع حرم

همچنین در این مراسم، از حسن قائدی، عکاس جنگ در عراق و سوریه نیز قدردانی شد. او نیز در سخنانی گفت: حق جامعه عکاسی این است که جشنواره‌های این‌چنینی بیشتری داشته باشد.

قائدی بعد از قدردانی از عکاسان خبری حاضر در سالن همایش‌های برج میلاد، گفت: هنگامی که در عراق و سوریه عکاسی می‌کردم، احساس کردم عکاسان دوران دفاع مقدس چه کار عجیب و غریبی انجام داده‌اند. با تجهیزات دستی به میدان‌های جنگ می‌رفتند و در 22 سالگی می‌جنگیدند. صمیمانه دست آنها را می‌بوسم و می‌خواهم بگویم قدر شما و عکس‌هایتان را می‌دانیم و از آثار‌تان بسیار یاد گرفته‌ایم.

بعد از صحبت‌های قائدی، از خانواده شهید تقی ارغوانی، عکاس مدافع حرم تجلیل شد.

در ادامه این مراسم، برگزیدگان دومین جشنواره عکس برج میلاد معرفی شدند.

در بخش عکاسی با تلفن همراه، مانا حجازی مقام اول، زهرا غفوریان مقام دوم و مصطفی وثوق‌کیا مقام سوم را کسب کردند. از پریسا یزدی، آریان نوبخت و مهدی عباسی نیز در این بخش قدردانی شد.

در بخش عکاسی با تجهیزات نیز سیدعلیرضا تارا مقام اول، محسن جعفری مقام دوم، سهیل زند آذر مقام سوم را کسب کردند و از حسین قربانی مهرزاد، علی شریفی و شهرام شهرابی تجلیل شد.

پس از اعلام برگزیدگان این دوره از جشنواره عکس برج میلاد تهران، گروه زند و علی زند وکیلی خواننده این گروه روی صحنه آمده و کنسرت خود را برای مخاطبان اجرا کردند که بسیار با تشویق مردم مواجه شدند.

این دوره از جشنواره عکس برج میلاد تهران با افتتاح نمایشگاه آثار راه یافته به این دوره در گالری برج میلاد تهران به پایان رسید. نمایشگاه عکس دومین جشنواره عکس برج میلاد تهران به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح تا 20 میزبان علاقه مندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها