معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به بیماران نیازمند داروهای ضد درد، بر ضرورت توزیع داروهای مخدر در سطح داروخانه های منتخب کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۶
200 داروخانه داروی مخدر توزیع می‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه نباید داروهای مخدر در سطح داروخانه ها توزیع شود، پاسخ داد.

وی افزود: ما نمی توانیم تنها به این دلیل که عنوان می کنند از توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌ها سوءاستفاده می شود، اجازه بدهیم بیمارانی که دچار دردهای شدید هستند، عذاب بکشند.

دیناروند ادامه داد: نزدیک به ۱۳ هزار داروخانه در کشور داریم با این حال داروهای مخدر در تعداد تنها در سطح ۲۰۰ داروخانه منتخب توزیع شده و در اختیار بیماران قرار می گیرد که مورد تایید سازمان غذا و دارو است.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: داروهای مخدر قبلا نیز در اختیار بیماران قرار می گرفت، اما با این طرح، تلاش کرده ایم دسترسی آنها به این قبیل داروها را تسهیل کنیم. هر گاه احساس کنیم که داروخانه ای قصد سوءاستفاده از این طرح را دارد، به شدت برخورد می کنیم.

دیناروند خاطرنشان کرد: تهیه این قبیل داروها فقط با نسخه پزشک متخصص امکان پذیر خواهد بود و داروخانه های منتخب اجازه ندارند، بدون نسخه نسبت به تحویل دارو به افراد اقدام کنند.

گفتنی است؛ سازمان غذا و دارو در نامه ای به تاریخ ۱۹ مرداد ۹۵، اعلام کرد که توزیع ۴ قلم داروی مخدر از جمله قرص «اکسی کدون»، «بوپونورفین» و «نالوکسن» و «شیاف مورفین»، در داروخانه های منتخب خصوصی، دولتی، آموزشی و بیمارستانی توسط شرکت های پخش سراسری مجاز و بلامانع است. این کار در راستای تکریم و تسهیل دسترسی بیماران و امکان تجویز آسان پزشکان متخصص انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
قرص مخدر ترامادول در داروخانه ها بود دیگه نتیجه اش چه شد اكثر جوانهای بی اطلاع شروع به مصرف تفننی آن كردند و اكنون بسیاری معتاد به قرص ترامادول هستند. قرصهای مخدر دیگر هم كه بسیار خطرناكتر و اعتیادآورترند وارد چرخه بازار سیاه شده و ریشه به تیشه جوانها خواهند زد. داروی مسكن به اندازه كافی در داروخانه ها هست و اگر برای كسی مخدر لازم باشد غذا دارو میدهد.

نیازمندی ها