باور می کنید که فقط 10 سال از عمر توییتر می گذرد؟ یا فیسبوک و یوتیوب 11-12 سال سن دارند؟ حتی گوگل هم عمری کمتر از 20 سال دارد.
کد خبر: ۹۲۷۸۳۴
اینترنت 26 ساله شد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از تک شات ، تصور اینکه مدت کوتاهی از همراهی این وبسایت ها، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو که به بخشی اصلی از زندگی ما تبدیل شده اند، با ما می گذرد دشوار است.

حالا فقط کافیست به شبکه جهانی وب و اینترنت فکر کنیم. آیا می توانید زندگی خود را بدون وجود ایمیل تصور کنید؟ اگر امکان ویدیو کنفرانس یا جستجوی اطلاعات مورد نیازتان یا دسترسی به آخرین اخبار وجود نداشت چه می کردید؟ آیا می توانید عدم امکان خرید آنلاین را به هیچوجه تصور کنید؟ آیا فکر کرده اید که بدون اینترنت و این شبکه جهانی چگونه از هر لحظه زندگی دوستانتان در دورترین نقاط دنیا مطلع می شدید؟

اینترنت آنقدر در زندگی ما جا افتاده که تصور بازگشت به زندگی در سال 1989 و بدون اینترنت هم امکانپذیر نیست. برای همین هم گرامیداشت روز اول آگوست، روز جهانی وب تا این حد هیجان زده مان می کند.

از زمانی که سرویس های اینترنتی Dial-up بود زمان زیادی گذشته است. World Wide Web در سال 1989 توسط برنرز لی در ژنو متولد شد و از آن برای ارتباط با همکاران از طریق هایپرلینک ها استفاده می کرد. ربع قرن از آن زمان گذشته و وب وسیله اصلی ارتباط و تبادل اطلاعات شده است.

در سالگرد تولد اینترنت بد نیست کمی تامل کنیم و به تکنولوژی که زندگی مان تا این حد به آن وابسته شده است نگاهی کنیم. بیش از ربع قرن از عمر این شبکه جهانی می گذرد و پیشرفتی که در این مدت شاهد آن بوده ایم غیرقابل تصور است. هرگز فکر کرده اید که 25 سال دیگر این شبکه جهانی چه امکاناتی در اختیار ما قرار می دهد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بی طرف
-
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
بدبختی بشر 26 ساله شد. از طرفی انقلاب علمی هم 26 ساله شد. خبر رسانی فوری و ارتباطات انی 26 ساله شد. اینترنت مهم ترین دستاورد بشر در قرن 20 بود.
رضا
-
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
كاش مایكروسافت یا شركتهای لب تاب سازی یك عینك مجازی با فضای ویندوز می فروختند چون دنیای فعلی فقط صوتی است نه مجازی.

نیازمندی ها