وزیر اطلاعات خبر داد

انهدام 30 تیم تروریستی در سال 95

محمود علوی، وزیر اطلاعات در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از نحوه دستگیری گروه‌های تروریستی که قصد بمبگذاری در نقاط مختلف کشور به نمایندگان ارائه کرد.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۳

به گزارش تسنیم ، وزیر اطلاعات گفت: سلسله عملیات دستگیری تروریست‌ها از مورخ 25 خرداد 1395 آغاز و آخرین ضربه‌های اطلاعاتی در تاریخ 31 خرداد 1395 بر این گروه وارد شده و ده تروریست تکفیری وهابی در تهران و سه استان مرزی و مرکزی کشور دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون بازجویی از تروریست‌ها و روند پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی در داخل و خارج از کشور به طور هم‌زمان و همه جانبه ادامه دارد. وزیر اطلاعات در ادامه گفت: عملیاتی که تروریست‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند، در قالب بمبگذاری و انفجار از راه دور، عملیات انتحاری، انفجار خودرو حامل مقادیر انبوه مواد انفجاری و با هدف انفجار در مراکز تجمع و پرتردد مردم بود که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) ناکام ماند. وی افزود: آنها 50 هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند.

علوی ضمن اشاره به این‌که تاکنون معادل یکصد کیلوگرم مواد آماده انفجار و ترکیبات پیش‌ساز آن کشف و ضبط شده، گفت: با سلسله اقدامات پیچیده و پنهان اطلاعاتی از تحویل دو تن از این مواد به تروریست‌ها پیشگیری شده است.

وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران با بیان این‌که موضوعات مختلف امنیتی امکان علنی بودن جلسه را نمی‌داد، درمورد رسیدگی دولت نسبت به حقوق‌های کلان و میلیونی نیز گفت: انتشار اخبار دریافت حقوق‌های نجومی از سوی رسانه‌ها دست دولت را برای برخورد با آنان باز کرد، زیرا اگر دولت می‌خواست قبل از این به موضوع حقوق‌های کلان بپردازد، می‌گفتند دولت وارد امور شخصی افراد شده است. وی افزود: حالا که دست دولت باز شده و رئیس‌جمهور به طور قاطع مسئولیت رسیدگی به این موضوع را به معاون اول سپرده و جلسه‌ای هم تشکیل شده، به امید خدا با این موضوع بسیار جدی برخورد خواهد شد.

میزان کشف فساد مشخص شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به عنوان یکی از نمایندگان حاضر در جلسه با وزیر صحبت کرده، به جام‌جم گفت:‌ من در این جلسه اعلام کردم باید از میزان فسادی که کشف شده و مبالغی که پول وارد خزانه دولت شده است، گزارشی به مردم داده شود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آبادغرب افزود: وقتی ناامنی ذهنی تحت عنوان اختلاس، فشار ذهنی در کشور ایجاد می‌شود، در کنار آن صحبت از مبارزه نیز به میان می‌آید، باید برای مردم مشخص شود که چقدر از بیت‌المال به خزانه باز گشته است. وی با اشاره به برخی فساد‌های ناخواسته از رانت اطلاعاتی، امضا‌های طلایی یا صدور مجوز‌ها گفت: باید مشخص شود که این رانت‌ها در قالب چه اقدامات قانونی شکل گرفته تا با آن برخورد شود.

مخالفت وزیر اطلاعات با دریافت حقوق‌های میلیونی

کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت‌وگو با جام‌جم درباره جزئیات جلسه غیرعلنی خانه ملت گفت: نمایندگان مسائلی همچون موضوع ریزگردها و ساماندهی مشکلات مردم و همچنین دریافت حقوق‌های نامتعارف و کلان از سوی برخی مدیران را مطرح کردند و از وزیر خواستند با ورود به موضوع، مقابله‌ای در این بخش داشته باشند که وزیر اطلاعات درپاسخ گفت، مخالف پرداخت این‌گونه حقوق‌هاست و از برخورد با این‌گونه افراد حمایت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها