نگاه

ورزش معلولان در مسیر پیشرفت

ورزش بانوان در بخش معلولان در سال‌های اخیر با جهش روبه‌رو بوده و هر سال به نسبت سال قبل رشد چشمگیری داشته‌ است که جای بسی امیدواری و خوشحالی است.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۷

سال گذشته در بخش بانوان موفق به کسب 19 مدال، شامل 9 طلا، 6 نقره و 4 برنز از مسابقات مختلف برون‌مرزی شدیم و تا این لحظه نیز بانوان کشورمان موفق به کسب 20 سهمیه در شش رشته شده‌اند که شامل 12 سهمیه در والیبال نشسته، 4 سهمیه در تیراندازی، 2 سهمیه در تیر و کمان، یک سهمیه در قایقرانی و یک سهمیه در دوومیدانی است و البته هنوز فرصت کسب سهمیه در دو تا سه رشته دیگر وجود دارد. در مجموع صرف‌نظر از کسب نتیجه، کیفیت حضور بانوان ایرانی در بازی‌های پارالمپیک از نظر تعداد رشته و سهمیه با رشد قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده است. در پارالمپیک لندن بانوان کشورمان در سه رشته تیراندازی، تیر و کمان و دوومیدانی حضور داشتند و در مجموع موفق به کسب یک نشان طلا و 2 برنز شدند، اما برای بازی‌های پارالمپیک ریو نمایندگان کشورمان در بخش بانوان در رشته‌های والیبال نشسته، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی و دوومیدانی حضور دارند و باید گفت در دو رشته والیبال نشسته و قایقرانی نیز اولین حضور بانوان ایرانی در پارالمپیک رقم می‌خورد.

با توجه به حضور بانوان در رقابت‌های کسب سهمیه و نتایج کسب شده، پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم در دو رشته تیراندازی و تیر و کمان نتایج خوبی کسب کنیم و در رشته والیبال نشسته نیز با توجه به این که بانوان کشورمان به شایستگی به عنوان پنجم مسابقات جام بین‌قاره‌ای دست یافتند، تلاش می‌کنیم شرایط برای درخشش بیشتر آنها در بازی‌های پارالمپیک ریو فراهم شود و در مجموع امیدوارم در تمامی رشته‌هایی که بانوان ایرانی در آن حضور دارند، نتایج خوبی به دست آید.

البته برنامه‌های ما در سال جدید فقط به تدارک تیم‌های المپیکی خلاصه نمی‌شود. در بخش داخلی اولویت برنامه‌ها به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف سنی اختصاص یافته و این امر بخصوص در رشته‌هایی که امکان اعزام‌های برون‌مرزی در آنها وجود دارد، با شدت بیشتر پیگیری می‌شود. استعدادیابی نیز از دیگر اولویت‌های مهم ما در سال 95 است. در کنار این موارد، برگزاری دوره‌های ارتقا و دانش‌افزایی مربیان و داوران رشته‌های مختلف نیز در دستور کار است. از دیگر برنامه‌های امسال می‌توان به توسعه ورزش همگانی اشاره کرد که روند آن از سال‌های گذشته آغاز شده و در سال جدید با قوت بیشتر از طریق آسایشگاه‌ها، مدارس استثنایی و هیات‌های استانی پیگیری خواهد شد.

بتول مشرف جوادی - نایب‌رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها