از اختلاف در هیات اصفهان تا غیبت طولانی‌مدت نایب‌رئیس بانوان فدراسیون

حال جودوی بانوان خوب نیست

سرآغاز حواشی در جودوی بانوان مربوط به سال گذشته و مسابقات لیگ برتر جودوست که قرار بود اصفهان با دو تیم در این رقابت‌ها شرکت کند. موضوعی که با مخالفت شدید نایب‌رئیس بانوان هیات استان اصفهان مواجه شد، اما در نهایت با اصرار زهره میری، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون اتفاق افتاد.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۸

اوج ماجرا زمانی بود که رقابت یکی از تیم‌های اصفهانی به اوج حساسیت خود رسید و باید تیم دیگر اصفهان بازی را می‌برد تا این تیم روی سکو برود، اما در کمال تعجب این تیم باخت تا اصفهان دست خالی از مسابقات بیرون برود. همین امر باعث درگیری لفظی نایب‌رئیس هیات اصفهان با زهره میری شد. البته این امر پایان ماجرا نبود. به دلیل تداوم همان اختلافات، امسال هیچ تیمی از اصفهان در مسابقات انتخابی استان و قهرمانی کشور شرکت نکرد. محبوبه محمودی‌زاده، نایب‌رئیس هیات جودوی استان اصفهان در این خصوص به‌جام بانوان گفت: سال گذشته در جریان مسابقات لیگ برتر جودو، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون با نظر ما مبنی بر این‌که اصفهان با یک تیم در مسابقات شرکت کند، مخالفت کرد و حضور با دو تیم در مسابقات را به ما تحمیل کردند و با این روش بازیکنان تیم مان پراکنده شدند. به خاطر آن تصمیم اشتباه، از همان پارسال نفاق میان بازیکنانمان افتاد و امسال دو دستگی‌ها مشکل‌ساز شده است. محمودی‌زاده ادامه داد: مخالفت ما برای به وجود نیامدن این حواشی بود. ما می‌خواستیم بازیکنان اصفهان به صورت متحدالشکل در یک تیم شرکت کنند، اما وقتی دو تیم شدند ما مجبور شدیم از شهرهای دیگر بازیکن بگیریم و همین موضوع در نتیجه تیمی ما تاثیر منفی گذاشت و مانع از روی سکو رفتن تیم اصفهان شد. متاسفانه جودوی اصفهان امسال هم متاثر از همان قضایا بود. ما این نفاق و جدایی را ناشی از دخالت‌های نایب‌رئیس بانوان فدراسیون در ارتباط با اصفهان می‌دانیم و هنوز هم این جنجال‌ها ادامه دارد و متاسفانه نتیجه خوبی در برنداشته است.

در عین حال محبوبه خورشیدی، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون جودو توپ را به زمین اصفهانی‌ها می‌اندازد. او در این رابطه گفت: هیات جودوی اصفهان به دلیل اختلافات داخلی‌شان در استان نتوانست در مسابقات قهرمانی کشور تیمی را آماده حضور در رقابت‌ها کند. آنها به من گفتند که بازیکنانشان در انتخابی استانی شرکت نکردند و در کشوری هم تیمی برای رقابت ندارند.

البته حواشی جودو به همین جا ختم نمی‌شود. کمرنگ شدن حضور بازیکنان جودو موضوع دیگری است که در مسابقات قهرمانی کشور امسال به‌راحتی به چشم آمد. خورشیدی دلیل این امر را حضور بازیکنان در مسابقات کشتی آلیش می‌داند که باعث شده ملی‌پوشان کشورمان حضور کمرنگ تری در مسابقات داشته باشند.

یکی از همین چهره‌ها سمیه حیدری است که در مسابقات آسیایی نیز صاحب مقام است و بعد از حواشی اخیری که به وجود آورد و حاصل آن محرومیت دو ساله‌اش از رقابت‌های جودو بود در مسابقات کشتی آلیش شرکت کرد و در رقابت‌های قهرمانی کشور نیز حاضر شده و مقام سوم را به دست آورد.

گذشته از این مسائل موضوع دیگر غیبت زهره میری، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون جودوست تا تمام اتفاقات این رشته را تکمیل کند. وی که غیبت دو ماهه در فدراسیون دارد، در رقابت‌های جودوی قهرمانی کشور هم حضور نداشت. همین امر شایعاتی را مبنی بر تغییر مدیریت بانوان و رفتن میری از فدراسیون پررنگ کرد. برخی رفتن میری از سمت نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون را قطعی می‌دانند و صحبت‌هایی مبنی بر آمدن شخص دیگری با توجه به سرپرستی خدابخشی در فدراسیون مطرح می‌کنند. به هر حال وضعیت این روزهای جودوی بانوان ایران ایده آل به نظر نمی‌رسد و باید منتظر تغییراتی در این فدراسیون باشیم.

آغاز اردوی تیم ملی جودو از 23 بهمن

بیست و چهارمین دوره مسابقات جودوی قهرمانی بانوان کشور ـ انتخابی تیم ملی، هفته گذشته در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد و با قهرمانی لرستان به پایان رسید. آنچه در ادامه می‌آید اسامی برترین‌های اوزان هفتگانه مسابقات است:

وزن 48ـ کیلوگرم: 1ـ طاهره آذرپیوند، 2ـ فاطمه رشیدی، 3ـ شیوا جهانگیری و لاله زارعی/ وزن 52ـ کیلوگرم: 1ـ الهام بهرامی، 2ـ فاطمه ابهت، 3ـ رقیه خدابنده لویی و ناهید پیرهادی/ وزن 57ـ کیلوگرم: 1ـ زهرا نادری، 2ـ معصومه جعفری، 3ـ سمیه حیدری و یگانه غریب گشته/ وزن 63ـ کیلوگرم: 1ـ دنیا آقایی، 2ـ نرگس اسدزاده، 3ـ نسرین محمدی و زهرا غفاری/ وزن 70ـ کیلوگرم: 1ـ صبا کرمعلی، 2ـ سمیه زمانی، 3ـ سمانه قنبری پاک و سمیه رستمی/ وزن 78ـ کیلوگرم: 1ـ معصومه خسروی، 2ـ زهرا باقری، 3ـ فرزانه احدی راد و صدیقه ابراهیمی/ وزن 78 + کیلوگرم: 1ـ فاطمه برمکی، 2ـ فاطمه برزگری، 3ـ سارا نصیری و سارا آقایی.

به گفته محبوبه خورشیدی، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون جودو نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها همراه نفرات تکنیکی با نظر شورای فنی برای شرکت در اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند. اردوهای تیم ملی از 23 بهمن ماه آغاز می‌شود تا تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی 2016 که فروردین ماه در ازبکستان برگزار می‌شود، آماده شوند.

معصومه کیانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها