دعوت از 13 وزنه‌بردار برای حضور در دور جدید تمرینات

حسین توکلی در سمت خود ابقا شد

روزشمار المپیک هفت ماه و 19 روز را نشان می‌دهد و این یعنی چیزی در حدود 230 روز زمان هست تا وزنه‌برداری از حاشیه فاصله بگیرد و با توجه به کسب پنج سهمیه المپیک، برای حضوری قدرتمند در ریو آماده شود.
کد خبر: ۸۶۴۲۲۳

رقابت‌های جهانی آمریکا برای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان آن‌طور که انتظار می‌رفت، نشد. ایستادن در مکان پانزدهم دنیا، برای آنهایی که در این سال‌ها به افتخارآفرینی وزنه‌برداران کشورمان در رقابت‌های جهانی عادت کرده بودند، چیزی شبیه به فاجعه بود. به‌همین دلیل طی دو هفته‌ای که گذشت، فدراسیون علی مرادی و شخص حسین توکلی، سرمربی تیم ملی در سیبل انتقادات قرار گرفتند.

ابقای توکلی

عملکرد تیمی که به هیوستون رفت آن‌قدر بد بود که حتی کمیته فنی فدراسیون هم در قبال آن سکوت نکرد. این گروه متشکل از چهره‌های سرشناسی چون محمد نصیری، محمد زهتاب، نصرالله دهنوی، مهدی عطاراشرفی، علی پاکیزه‌جمع و سجاد انوشیروانی در جلسه‌ای که پنج ساعت به طول انجامید، دور یک میز چهره در چهره حسین توکلی و علی مرادی، صریح و بدون رودربایستی ضمن بازگو کردن تمامی نقاط ضعف و کمبودهایی که توکلی و شاگردانش در این دوره از رقابت‌ها به نمایش گذاشتند، خواستار تغییر نگرش کلی در پاره‌ای از مسائل فنی تیم ملی بزرگسالان که در راه رسیدن به المپیک قرار دارد، شدند؛ نقدهایی که حسین توکلی هم آنها را پذیرفت.

در نهایت رئیس فدراسیون و اعضای کمیته فنی پس از شنیدن صحبت‌های حسین توکلی‌، سرمربی تیم ملی تصمیم به ابقای وی گرفتند تا تیم ملی با هدایت قهرمان المپیک 2000 سیدنی، برای حضور در المپیک 2016 ریو مهیا شود.

البته با پیشنهاد علی مرادی و رای اکثریت اعضای کمیته فنی، برای تقویت کادر فنی تیم‌های ملی در هر سه رده خصوصا رده سنی بزرگسالان یک مشاور بلغاری به جمع نفرات کادر فنی اضافه خواهد شد.

13 نفر در اردوی جدید

در پایان نشست کمیته فنی و پس از تائید برنامه‌های سرمربی تیم ملی، حسین توکلی اسامی 13 وزنه‌بردار را برای حضور در دور جدید اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری رسانه‌ای کرد. در راس این اسامی نام بهداد سلیمی به چشم می‌خورد که هنوز تکلیف حضورش در المپیک در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

از جمع نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی آمریکا هم فقط سه نفر توانستند نظر حسین توکلی را برای ادامه حضور در اردوهای تیم ملی جلب کنند؛ کیانوش رستمی، بهادر مولایی و علی هاشمی.

مجید عسکری که در هیوستون نتوانست امتیازی برای تیم ملی به دست بیاورد همراه جابر بهروزی، رسول تقیان و نواب نصیرشلال که اوت کردند و باعث تنزل جایگاه ایران در رده‌بندی مسابقات شدند از جمله مغضوبان بودند.

دیگر چهره سرشناس این فهرست سهراب مرادی است که با غیبتش در رقابت‌های جهانی آمریکا حرف و حدیث‌های بسیاری را به دنبال داشت. فهرست جدید توکلی هشت نام جدید دیگر هم در خود داشت که البته در گذشته هم سابقه حضور در اردوهای تیم ملی را داشتند؛ محمدرضا براری، کیا قدمی، عماد باقری، مهدی میرزایی، ایوب موسوی، وحید خدادادی، یاسین باقری و حامد مجیدی.

همچنین حضور سعید محمدپور در تیم ملی به نظریه قطعی پزشک متخصص در خصوص وضعیت نهایی آرنج مصدوم این وزنه‌بردار و شرایط آمادگی وی برای حضور و شرکت در اردوی تیم ملی بستگی دارد.

به دنبال اعلام این فهرست حسین توکلی با اشاره به تغییرات ایحاد شده در تیم ملی گفت: همان‌طور که گفته بودم، خودم هم با ایجاد تغییرات اساسی در ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان برای موفقیت در میادین آتی کاملا موافق بودم. به همین دلیل نظرات فنی‌ام را در خصوص تک‌تک وزنه‌بردارانی که می‌توانند در زمان کوتاه کنونی تا المپیک ریو، کمک حال و مطیع کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری باشند در جلسه کمیته فنی مطرح کردم.

توکلی در خصوص برنامه آینده تیم ملی بزرگسالان تا المپیک 2016 ریو تاکید کرد: از هفته آینده با اعتماد مجددی که رئیس فدراسیون و اعضای محترم کمیته فنی به من کردند، با جدیت بیشتر کارم را در تیم ملی از سر می‌گیرم و با فهرست جدیدی که اعلام کردم، تمام تمرکز و تلاشم را به کار می‌بندم تا با تغییرات اساسی در تیم ملی وزنه‌برداری متفاوت با آنچه در آمریکا رقم خورد، برای المپیک ریو مهیا شویم.

نخستین مرحله اردوی المپیکی تیم ملی وزنه‌برداری از روز اول دی در کمپ تیم‌های ملی وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها