زمان رسیدگی به اتهام‌های سران فیفا معلوم شد. میشل پلاتینی و سپ بلاتر هر دو در ماه اکتبر به مدت 90 روز از فعالیت مربوط به ورزش محروم شدند. بلاتر متهم شده که دو میلیون فرانک به پلاتینی پرداخت کرده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۵۵

آنها مدعی‌‌اند این پول مربوط به سال‌های 1999 تا 2002 بوده است، اما این پول در سال 2011 پرداخت شده است. مشخص نیست چرا 9 سال این پرداخت به تعویق افتاده است. گفته شده بود ممکن است این دو نفر به طور مادام‌العمر از فعالیت‌های مربوط به ورزش محروم شوند. با این حال آنها هرگونه عمل خلاف قانون را رد کرده‌اند.

این دو روز 25 آذر با هرگونه شواهد قانونی و وکلای خود در دادگاه کمیته‌ اخلاق فیفا حاضر می‌شوند. در صورتی که این دو نفر دوباره محکوم و محروم شوند، می‌توانند به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند. بلاتر هنوز معتقد است تنها 209 نفر عضو فیفا می‌توانند او را برکنار کنند. پلاتینی که هنوز امیدوار است جانشین بلاتر شود، درخواست اضطراری برای رسیدگی به محرومیتش به دادگاه عالی ورزش فرستاده است. او در صورتی که بتواند به موقع برای انتخابات ریاست فیفا ثبت‌نا‌م کند، می‌تواند در این انتخابات شرکت کند که احتمال این اتفاق کم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها