ضربه‌های قابلمه چدنی!

دهه 50 و 60 به لحاظ تاریخی از بهترین دوره‌ها و به لحاظ جغرافیایی از بدترین زمان‌ها برای ساخت آثار داستانی محسوب می‌شود و شاید به همین دلیل است که قصه سریال «کیمیا» خیلی‌ها را این شب‌ها پای تلویزیون نشانده، اما اشتباهات ریز و درشتش با واکنش‌ مخاطبان مواجه شده است.
کد خبر: ۸۶۱۸۱۲

برای مخاطب ساده نیست بپذیرد کیمیا در دهه 50 با هندزفری نوارهای انقلابی گوش ‌کند یا در خانه دایی‌اش قرمه‌سبزی در قابلمه چدنی از نشان‌های شناخته شده در بازار امروز، پخته شود. با وجود تلاش سازندگان این سریال، از این دست اشتباهات با گاف‌های اجرایی در سریال کیمیا کم نیست. گاهی در پس زمینه، یک در ضد سرقت حواس مخاطب را از قصه پرت می‌کند یا تبلیغات همراه اول در پس زمینه صحنه‌ای که مهری و همسر برادرش خرید می‌کنند.

تا این لحظه قصه‌ها و ماجراهای سریال کیمیا و البته حضور بازیگران محبوب و مشهور بیش از هر عامل دیگری در جذب مخاطب موفق بوده و توانسته بسیاری از نواقص را در فضاسازی‌ خنثی کند؛ همچنان که این اتفاق در بسیاری از آثار مطرح دنیا نیز رخ داده است. به عنوان نمونه بلندی فهرست خطاها و اشتباهات فیلم تایتانیک نتوانست بر فروش آن تاثیر داشته باشد یا همین طور اشتباهی که در مورد سیگار کشیدن همفری بوگارت در «کازابلانکا» رخ داد، تاثیر چندانی در محبوبیت فیلم نداشت یا همین طور فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» که به عنوان یکی از پراشتباه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته شده است.

این نمونه‌ها می‌تواند بهانه‌ای باشد برای اندکی مهربانی با سازندگان کیمیا که با بضاعتی بسیار کمتر، این سریال را ساخته‌اند و پذیرفت که این دست اشتباهات تا اندازه‌ای اجتناب ناپذیر است. شاید چند گاف کوچک تلاش و زحمتی که برای تولید سریال کیمیا کشیده شده را زیرسوال نبرد و نتواند به ارزش‌ها و جذابیت‌های این سریال خدشه‌ای وارد کند، اما بی‌شک ما به ازای هراشتباه اندکی بر فاصله این سریال با جاودانگی و ماندگاری افزوده می‌شود. آن وقت است که باید به جلیل سامان برای کارگردانی سریال‌هایی مانند «ارمغان تاریکی» و «پروانه» با کمترین اشتباهات دست‌مریزاد گفت و همین طور به مسعود جعفری‌جوزانی برای سریال «در چشم باد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها